محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

تحلیل مقایسه ای سیاست های ایران در مواجهه با پاندمی COVID-19 در برنامه زنده اینستاگرامی پویش REDDEN

در برنامه زنده اینستاگرامی پویش REDDEN سیاست های ایران در مواجهه با پاندمی COVID-19 با حضور مدیر گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده بهداشت تحلیل و بررسی شد.

پویش REDDEN

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، این برنامه 16 اردیبهشت 99 با حضور دکتر امیر حسین تکیان، مدیر گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه در برنامه زنده اینستاگرامی پویش REDDEN  به بررسی سیاست های ایران در مواجهه با پاندمی COVID-19 پرداخت.
در این برنامه که دکتر محمدرضا خامی، عضو هیئت علمی گروه سلامت دهان دانشکده دندانپزشکی هم در آن حضور داشت، پروژه تحلیل مقایسه ای سیاستگذاری های یازده کشور  منتخب در کنترل پاندمی COVID-19   که توسط تیم پژوهشی دکتر تکیان در  دانشکده بهداشت دانشگاه در حال انجام است تشریح شد.
 دکتر تکیان ضمن تاکید بر اهمیت کرونا همزیستی، گفت: موج دوم یا سوم ممکن است در فصل‌های آتی، جهان را در برگیرد بنابراین آمادگی ما بسیار مهم است.
 در ادامه سیاستگذاری های ایران در مقایسه با سایر کشورها در حوزه پاندمی COVID-19  و دلایل بالا بودن مرگ و میر در بعضی کشورها مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
 دکتر تکیان خاطر نشان کرد: در طرح تحول سلامت، ظرفیت بیمارستانی تا ۳۵ هزار تخت زیاد شده و پزشکان نیز بیشتر شدند. تاثیر مثبت این اتفاق در این همه‌‌گیری بسیار مشهود است.
وی با اشاره بر انجام هرچه بیشتر تست برای بیماریابی، در مورد لزوم کنترل همزمان آنفلوآنزای فصلی و عفونت COVID-19  گفت: در موج برگشت کروناویروس، باید به آنفلوآنزا نیز توجه ویژه داشت. برای این‌کار باید غربالگری را افزایش داد و هم‌چنین نظام خانواده یا Primary Health Care، نظام ارجاع و پرونده‌ی الکترونیک سلامت تقویت و واکسن زدن برای افراد دارای اندیکاسیون حتما باید اتفاق بیوفتد و آگاهی بخشیدن به مردم انجام شود.
 در انتها بر اهمیت پیشگیری در سلامت دهان به عنوان یکی از مهم‌ترین ستون‌های نظام سلامت تاکید شد. یکی از دلایل این مساله هزینه های بالای دندانپزشکی است و رویکرد دندانپزشکی پیشگیرانه باید این باشد که متخصصان بعد از درمان، آموزش پیشگیری هم برای کاهش مشکلات دندانی بدهند.
ویدئوی کامل این برنامه به زودی در صفحه اینستاگرامی پویش REDDEN  به آدرس redden_official@ قرار خواهد گرفت.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *