محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

دکتر حکیمه سیادت: مسیر طی شده در آموزش دندانپزشکی عمومی حاصل همراهی و همدلی همه همکاران است؛ از تمامی آنان قدردانی می کنم

با دکتر حکیمه سیادت معاون سابق آموزشی دندانپزشکی عمومی دانشکده دندانپزشکی در پایان مسئولیت اش در پست معاون آموزشی دندانپزشکی عمومی گفتگو کردیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی، دکتر حکیمه سیادت  گفت: مسیر طی شده حاصل همراهی و همدلی همه همکاران است و جا دارد در اینجا از تمامی آنان که با پشتکار و تلاش مثال زدنی یاری گر من بودند تشکر کنم و امیدوارم این کارها درخور جایگاه رفیع و والای خانواده بزرگ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.
وی در ادامه افزود: خانواده ای که از دانشجو تا دانش آموخته و از همکاران فعال تا بازنشسته را شامل می شود و تعهد نانوشته همگی ما که برآمده از آن هستیم، نگهداشت جایگاه مرجعیت آن در نظام علمی کشور است. توقع حفظ چنین جایگاهی در قدم اول، الزام می کند که همگی ما، در تمام لایه ها از بدنه دانشجویی تا کادر مدیریتی، حافظ انضباط آموزشی باشیم و در قدم های بعدی، با تداوم بستر گفتگوی سازنده بین تمامی اعضا خانواده، افق های تازه برای دنیای جدید پیش رو، بسازیم.
دکتر سیادت در ادامه سرفصل های عملکرد ۲ سال و9 ماه خود را ارائه کرد و گفت: در این مدت ارتقا جایگاه آموزشی دانشکده در هر دو پردیس مادر و بین الملل با اصلاح سیستم چیدمان ۷ ساله واحدها در ترکیب دو کروکلیوم ۹۱ و ۹۷ و تغییر الگوی چرخش دانشجویان از چهار چرخش به دو چرخش در طول ترم و همچنین روند انتخاب واحد دانشجویان در هر دو پردیس مادر و بین الملل از سیستم سنتی به سیستم لاین رخ داد.
وی همچنین به تدوین و اجرای پنج سری تقویم اجرایی دانشکده اشاره کرد و ادامه داد:تغییرات محتوایی واحدهای درسی، بازبینی شیوه نامه ارزشیابی هیات علمی و فراگیران، اصلاح و اجرای منظم فرآیند ارزشیابی هیات علمی، ایجاد انضباط آموزشی در ارسال طرح درس، طرح دوره، بلوپرینت، گزارش کارگروه آزمون، ورود نمرات در سیپاد، ارزشیابی محتوا به صورت رندم و ارائه بازخورد به گروههای آموزشی از دیگر برنامه های اجرایی این دوره بود.
دکتر سیادت ضمن تاکید به  تکمیل برنامه Main clinic برای اجرا و پیگیری، به راه اندازی  مرکز آزمون الکترونیک، تشکیل کمیته دانشجویی و منتورینگ همچنین برگزاری ۲۱ کارگاه توانمندسازی اعضا هیات علمی، جلسات بازبینی گزارش ADEE، برگزاری ۳۱ جلسه شورای آموزشی دانشکده و کلاسهای فوق برنامه دانشجویان علوم پایه، اجرای کارگاههای جدید آموزشی برای دانشجویان، اشاره کرد.
کلیه دروس نظری نیمسال دوم ۱۳۹۸-۱۳۹۹ به صورت مجازی با بررسی مداوک کمیت و کیفیت، ارائه شد و  تمامی امتحانات آن و ترم تابستان به صورت مجازی برگزارشده است.
وی همچنین به کسب رتبه اول ارائه خدمات آموزش در سال ۱۳۹۸ و رتبه دوم ارائه خدمات آموزش  سال ۱۳۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: دانشجویان دانشکده در آزمونهای علوم پایه موفق به کسب رتبه های ۱، ۲، ۱۳،۱۰ در  شهریور ۹۸ شدند که از آنها و دانشجویان برتر هر ورودی قدردانی شد. همچنین با تغییر مدل چیدمان دانشجویان سال آخر موفقیت چشمگیری در قبولی دستیاری داشتیم.
معاون سابق آموزشی دندانپزشکی عمومی تاکید کرد آموزش 4 Hand-Dentistry در گروههای آموزشی باید نهادینه شود زیرا لازمه آموزشهای جدید دندانپزشکی است.
وی افزود: چیدمان چرخشهای ترم آتی، چیدمان امتحانات میان ترم و پایان ترم، طرح درسها و طرح دوره های مجازی ترم آتی، شیوه نامه جدید آزمون ملی و حذف تداخلات آموزشی در پردیس بین الملل، روشهای ارزشیابی Competency Based Education در گروههای آموزشی، تکمیل و همچنین دروس پیشنیاز، قوانین آموزشی و کلیه چرخشها و امتحانات برروی سایت معاونت آموزشی به روز رسانی شده است.
دکتر سیادت در پایان گفت: از صبر و شکیبایی همه در همراهی این مسیر سخت تشکر می کنم و امیدوارم کارهای باقیمانده از قبیل اصلاح چارت آموزش، خرید تجهیزات Main Clinic ، راه اندازی پری کلینیکهای Simulator و اصلاح روند پذیرش بیمار (Screening Patient) در نهایت به سرانجام برسد و گام های ماندگاری برای بهبود مرجعیت جایگاه دانشکده دندانپزشکی تهران تثبیت شود و این زحمات فارغ از اشخاص، اسباب ساختارهایی ماندگار شود که مانع افت وضعیت آموزش و جایگاه دانشکده باشد. تغییردادن شرایط، مشکلات زیادی به همراه دارد به خصوص آنجا که قرار باشد سنت های چندین دهه آموزش برداشته شود و طرح های به روز جایگزین شود. تمام تلاش و خواسته هایم در این راستا و برای منافع دانشکده بود و از این باب با وجود تمامی سختیها، خرسندم و امیدوارم مسائلی که سیستم نتوانست برای دستیابی به این خواسته ها و در مدت زمان همکاری با من، حل نماید در آینده مرتفع شود.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *