محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

مراسم تکریم و معارفه روسای دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

دکتر کریمی زمان کوتاه مدیریت را فرصتی برای خدمت به علم، تحقیق، مردم و دانشجویان دانست

در مراسمی با حضور رییس دانشگاه، از زحمات دکتر بیات قدردانی و حکم انتصاب دکتر رکن به عنوان رییس جدید دانشکده دندان پزشکی اعطا شد.

گالری عکس

گالری عکس(دانشکده دندانپزشکی)

مراسم تکریم دکتر محمد بیات، رییس پیشین و معارفه دکتر امیررضا رکن، رییس جدید دانشکده دندانپزشکی، با حضور مدیران گروه های آموزشی، سرپرستان تخصصی، روسای ادارات و مسئولین اجرایی  روز  شنبه 25 آذر  1396 در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر رکن، خدمات انجام شده در دانشکده دندانپزشکی در زمان مسئولیت دکتر بیات را قدر دانست و گفت: اگر چه در 4 سال گذشته، درگیر مسائل سنگین اجرایی در دانشکده نبودم اما معتقدم کارهای بزرگی در این چند سال انجام شده است. به عنوان مثال راه اندازی داروخانه و HIS برای بیمارستان ها شاید امری عادی و روزمره باشد اما اجرای آن در دانشکده بسیار دشوار است.
وی همچنین، بهترین دوره کاری خود را در زمان همکاری با دکتر بیات خواند و از  پیگیری و حفظ خط مشی برنامه های قبلی دانشکده خبر داد و تصریح کرد: قطعا سرفصل هایی را که دکتر کریمی در جلسات قبلی عنوان کرده اند، در دستور کار دانشکده قرار خواهم داد.
رییس دانشکده دندانپزشکی، اعتماد اعضای هیات علمی به خود را پشتوانه و کمکی بزرگ خواند و افزود: امیدوارم  کارها به گونه ای پیش رود که در پایان 4 سال شرمنده مردم، همکاران و دانشجویان نشوم.
دکتر رکن در پایان از زحمات دکتر نیکزاد، معاون آموزشی سابق دانشکده و دکتر شیرازیان به دلیل زحمات و نوآوری ها قدردانی کرد و حکم 4 معاون آموزشی، پژوهشی، تخصصی و اداری مالی را اعطا کرد.
سپس دکتر کریمی، رییس دانشگاه، ریاست دانشکده را امری دشوار با حجم مراجعات و خواسته های بالا دانست و از زحمات دکتر بیات در راهبری دانشکده برای 4 سال گذشته قدردانی کرد.
وی، دانشگاه و دانشکده را همچون خانه برای اعضای هیات علمی دانست و خاطر نشان کرد: همه ما در ابتدا عضو هیات علمی دانشکده و دانشگاه هستیم و مسئولیت اداره واحدها، بار اضافی است که بر دوشمان قرار می گیرد. از این رو تفویض اختیار و تغییر مدیریت ها خللی در کارها ایجاد نمی کند چرا که مسئولیت اصلی خود که همان فعالیت های علمی است باز می گردیم.
رییس دانشگاه، جراحی قلب و عضویت هیات علمی را در صدر مسئولیت های خود خواند و تصریح کرد: در 43 سال گذشته دوران دشوار و شیرینی را تجربه کرده ام و البته به آینده امیدوار هستم. با همین مقدار امید نیز اگر کاری از دستم بر بیاید قطعا انجام می دهم و اگر روزی مسئولیتم را بگیرند به راحتی کنار می رم و به مسئولیت اصلی خود باز می گردم.
دکتر کریمی، محیط کار مناسب را لازمه پیشبرد بهتر امور دانست و گفت: کار خوب نیازمند بستر و محیط کار خوب است اما این محیط  تنها با مشارکت اعضای هیات علمی فراهم می شود و باید خودمان در ایجاد آن نقش آفرینی کنیم.
وی تفویض اختیار به مدیران محیطی را از سیاست های مدیریت جدید دانشگاه خواند و افزود: نقش دانشگاه و معاونت های آن تنها به عنوان تسهیل گر و البته نقش نظارتی خواهد بود. از این رو دانشکده ها و بیمارستان ها می توانند با مشورت از معاونین، برنامه ها و اهداف خود را پیگیری نمایند. مشکلات دانشکده نیز باید در داخل دانشکده و با همفکری اعضای آن حل شود. در صورتی که رییس دانشکده و معاونین نیازمند طرح مشکلی در هیات امنا و هیات رئیسه دانشگاه باشند، می توانند پس از همفکری آن را مطرح و از آن دفاع کنند.
رییس دانشگاه، افزود: فرصت کوتاه است و باید با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور و دانشگاه، با حداکثر توان و با همفکری در خدمت علم، تحقیق، مردم و دانشجویان باشیم.
دکتر کریمی، سپس ابراز امیدواری کرد، دانشکده دندانپزشکی بتواند در شرایط جدید با هم گرایی و همفکری و مشارکت تمامی گروه های آموزشی، سطح دانشکده را ارتقا دهد.
وی دکتر بیات را فردی فعال، شریف و بسیار جدی در کار خواند و گفت: افراد هنگام خروج از مسئولیت بیشتر شناخته می شوند تا زمان قبول آن لذا به دکتر بیات بسیار ارادتمندم و قدردانی از ایشان را وظیفه می دانم.
در ادامه دکتر بیات، ضمن قدردانی از رییس دانشگاه برای تغییر مدیریت و برداشتن بار سنگین مسئولیت از دوش ایشان گفت: امیدوارم فعالیت های انجام شده در این 4 سال، قبول درگاه خداوند و قدمی رو به جلو باشد.
وی همچنین از دکتر رکن برای همکاری در 4 سال گذشته قدردانی کرد و افزود: ایشان در این سالها به طور ویژه چه به لحاظ مشاوره و چه از نظر پشتیبانی به بنده کمک کردند و همچون لنگر تعادل، موجب برقراری توازن و تعادل در دانشکده شدند. همچنین قدردان معاونین برای همکاری در این سالها هستم.
دکتر بیات، پیگیری برنامه های دانشکده توسط دکتر رکن را به فال نیک گرفت و گفت: اکنون با گذشت چند سال از اجرای برنامه ها، کاملا معتقدم که مسیر طی شده، مسیر درستی بوده و اگر برخی کارهای روزمره در این دانشکده انجام شده است، تنها به دلیل زیر ساخت های ضعیف دانشکده بود.
وی هماهنگی زیر ساخت ها با ماموریت دانشکده را از الزامات خواند و گفت: متاسفانه ماموریت تعریف شده در دانشکده با زیر ساخت های آن همخوانی و هماهنگی ندارد و اساسا دانشکده برای ارائه خدمات درمانی طراحی نشده است. از این رو امیدوارم روزی فرابرسد که ماموریت دانشکده به درستی اصلاح و تعریف شود و زیر ساخت های مناسب آن نیز در اختیار قرار بگیرد.
دکتر بیات بهبود شرایط مالی دانشکده را از دستاوردهای زمان ریاست خود دانست و تاکید کرد: اگر در عملکرد بنده شبهاتی وجود دارد، بهتر است که آن را بررسی کنید. بنده همچو سرباز همواره در خدمت دانشکده هستم و هر کار و خدمتی بتوانم دریغ نخواهم کرد.
وی از سلامت مردم به عنوان ماموریت اصلی دانشکده یاد کرد و گفت: ماموریت دانشکده تنها تربیت دانشجو نیست و باید در آن به سلامت مردم نیز توجه شود لذا امیدوارم روزی فرا برسد که مردم بتوانند از این خان نعمت استفاده کنند.

خبر: نسیم قرائیان
عکس: سیدمیثم عطری

تهیه کننده: