محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

شعار «بیایید برای سلامت دهان متحد شویم!» به عنوان شعار روز جهانی سلامت دهان انتخاب شد

اعضای هیئت رئیسه دانشکده دندانپزشکی 20 مارس روز جهانی سلامت دهان را تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، هيئت رييسه دانشكده دندانپزشكي اين روز را به همه دندانپزشكان، اساتيد و دانشجويان تبريك و تهنیت گفت.
توضیح اینکه روزجهانی سلامت دهان (World Oral Health Day (WOHD) نام کمپینی است که هر ساله در روز ۲۰مارس (۱ فروردین) در سراسر جهان برگزار می‌شود. این روز توسط فدراسیون جهانی دندان‌پزشکFDI) ) سازماندهی می‌شود و بزرگترین کمپین آگاهی‌بخشی جهانی در زمینه سلامت دهان و دندان است.
تاریخ ۲۰مارس برای بزرگداشت روز جهانی سلامت دهان به دلایل زیر انتخاب شد:
سالمندان باید در مجموع ۲۰ دندان طبیعی در پایان زندگی خود داشته باشند تا سالم در نظر گرفته شوند، کودکان باید دارای ۲۰ دندان شیری باشند، بزرگسالان سالم باید در مجموع ۳۲ دندان و حفره دندان داشته باشند این موارد را می‌توان به‌صورت ۳/۲۰ جمع‌بندی کرد که در تقویم روز ۲۰ مارس متبادر می‌شود.
فدراسیون جهانی دندان‌پزشکی اعلام کرد با انتخاب شعار «بیایید برای سلامت دهان متحد شویم!» به عنوان شعار روز جهانی سلامت دهان در سال ۲۰۲۰ قصد دارد به افراد نشان دهد چگونه از دهان و بدنشان محافظت کنند و آنان را قادر سازد تغییرات مثبت و مانایی در زندگی خود به وجود بیاورند. این فدراسیون در اصل قصد دارد افراد را متعهد کند که از سلامت دهان خود محافظت کنند.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *