محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

مراسم افتتاحیه سومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

رئیس دانشکده با آرزوی موفقیت برای ستاد طرح تحول سلامت دهان و دندان گفت: امیدواریم با اقدامات شایسته در تقدیر دفتر بهداشتکاران دهان و دندان، شاهد بهبود شاخصهای سلامت دهان در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، مراسم افتتاحیه سومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی با حضور دکتر حسن رزمی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، دکتر حمید صمد زاده رئیس اداره سلامت دهان، دکتر محمد حسین خوشنویسان رئیس سابق اداره سلامت دهان، دکتر قاسم صادقی رئیس اداره درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت، دکتر امیر رضا رکن رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر حسین حصاری رئیس کنگره، روسای انجمن ها، پیشکسوتان، اساتید ودستیاران تخصصی، دانشجویان و... چهارشنبه 2 اسفند 96 در سالن شهید دکتر احمد هدایت برگزار شد.
دکتر امیر رضا رکن، رئیس دانشکده دندانپزشکی پس از خیر مقدم به حاضرین به ویژه مسئولین وزارتخانه و اداره سلامت دهان، شهادت حضرت زهرا(س) و درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را در سانحه هوایی تهران به یاسوج ، تسلیت گفت.
وی با تاکید بر اینکه تجربه 40 ساله نشان داده افزایش 10 برابر تعداد دانشکده های دندانپزشکی هیچ تاثیری در سلامت دهان و دندان مردم نداشته است، افزود: متاسفانه دندانپزشکان در بهبود شاخص سلامت دهان نقش مهمی ایفا نکرده اند در حالیکه در پزشکی شاهد هستیم در طی سالهای گذشته شاخصهای سلامت و مهار بسیاری از بیماریها بخوبی انجام شده است.
دکتر رکن ادامه داد: در دولت یازدهم با تشکیل شورای سلامت امیدوار شدیم که با برنامه ریزی های اصولی بتوانیم عقب ماندگیها را جبران کنیم ولی برخلاف برنامه ریزی بسیار خوبی که از طرف شورا انجام شد متاسفانه در نیمه راه بعلت موضع مخالفت شورای سلامت برای احیای بهداشتکاران درمانی، این شورا غیر فعال و بجای آن ستاد طرح تحول سلامت دهان و دندان تشکیل شد که هم اکنون به فعالیت خود ادامه می دهد.
رئیس دانشکده با آرزوی موفقیت برای ستاد طرح تحول سلامت دهان و دندان گفت: امیدواریم با اقدامات شایسته در تقدیر دفتر بهداشتکاران دهان و دندان، شاهد بهبود شاخصهای سلامت دهان در آینده نزدیک باشیم.
دکتر حسن رزمی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع دندانپزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و احترام به سخنان دکتر رکن گفت: افزایش دانشکده های دندانپزشکی از 5 واحد به حدود 63 واحد رشدی در ارتقا سلامت دهان و دندان در سطح جامعه نداشته و تا زمانی که آموزش و تربیت دندانپزشکان درمان محوری باشد و بر روی بهداشت و پیشگیری تمرکز نداشته باشد گام مفیدی در ارتقای سلامت و بهداشت مردم بر نداشته ایم. وی همچنین به برنامه های دبیرخانه شورای تخصصی در این زمینه اشاره و مطالبی را بیان کرد.
خبرنگار و عکاس: فاطمه زمانی

تهیه کننده: