محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

مصاحبه با اشرف طلایی مدیر پرستاری بازنشسته دانشکده دندانپزشکی

اشرف طلایی، مدیر پرستاری بازنشسته که فعالیت های ارزنده ای در طول خدمت خود داشتند مهمان روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی بودند.

شغل پرستاری را با چه انگیزه ای انتخاب کردید ؟
ارائه خدمت به هم نوع و کسب دانش فراگیر.

چه عاملی باعث شد که پرستاری را انتخاب کردید؟ 
در زمان نوجوانی دوستان خانوادگی داشتیم که خانمهای توانمندی بودند و به صورت فعال در مناطق جنگی جنوب (آبادان) به شغلی پرستاری مشغول بودند در حالی که خانواده شان در سایر شهرهای غیر جنگی زندگی می‌کردند، دانش و توانمندی و شجاعت آنها انگیزه شد برای بنده برای انتخاب شغل پرستاری.

به نظر شما یک پرستار خوب در دانشکده  دندانپزشکی باید چه ویژگی های داشته باشد و کدام ویژگی مهم تر است؟
دانش و مهارت در هر حرفه حرف اول را می‌زند. البته با توجه به پیشرفت علم، پرستاری نیز از این قاعده مستثنا نیست. پرستار ملزم به فراگیری علوم روز است و توقف در یادگیری در این رشته معنا ندارد و البته پرستار دانا و توانا وقتی می توانند به نحو احسن کار و دانش خود را ارائه دهد که از اخلاق نیکو و مهارت ارتباطی مناسب برخوردار باشد.

به عنوان پرستار، عامل موثر در ارتباط بیماران دانشکده دندانپزشکی با پرستار را در چه می دانید؟ 
عامل موثر در ارتباط با بیمار توجه کردن به بیمار به عنوان یک فرد در جامعه با تمام مسئولیت ها و علایق و وابستگی ها و البته مسائل و مشکلاتی که دارد است، نه فقط به عنوان بیماری که به ما مراجعه کرده که ما مسئول برطرف کردن درد های او باشیم، در این صورت است که مددجو به کادر درمان اعتماد و اطمینان پیدا می کند.

اگر پرستار نمی شدید، چه شغلی را انتخاب می کردید؟
گر یک بار دیگر متولد بشوم و اجازه حیات داشته باشم باز هم رشته پرستاری و شغل پرستاری را انتخاب می کنم.

با توجه به پایان خدمات شایسته تون در دانشکده دندانپزشکی برای کسانی که تازه قدم به این عرصه گذاشتند و یا میخواهند پرستاری را به عنوان حرفه خود انتخاب کنند چه توصیه هایی دارید؟
 
پرستاری تنها حرفه نیست پرستاری علاقه مندی به ارائه خدمت به مددجو است. اگر این علاقه مندی را در خودشان ببینند می توانند در این شغل به موفقیت برسند.

یک خاطره تلخ و یک خاطره شیرین از دوران خدمت ؟
مثل تمام همکاران مسلما خاطرات تلخ و شیرین من هم مربوط می شود به نجات جان بیمار که اگر به اذن پروردگارموفق بودیم خاطره شیرین برای همگی به جا می گذارد و اگر موفق نبودیم حتما خوشحال نیستیم. برای من وقتی خاطرات شیرینی رخ داده که با توجه و علاقه به پای صحبت و درخواست بیماران نشستم، خارج از حیطه شغلی و مراقبتی که به عهده داشتم و توانستم برایشان کاری انجام دهم. 

 سخن آخر یا اگر پیامی دارید بفرمایید؟

آرزوی درخشش و موفقیت روز افزون برای دانشکده دندانپزشکی در همه امور علمی پژوهشی و درمانی را دارم و امیدوارم به زودی ما هم در این دانشکده مهم و با سابقه علمی درخشان صاحب بیمارستان دندانپزشکی یا همان Dental hospital شویم.
تهیه و تنظیم و عکاس: حمیده ایزدی
تهیه کننده: