محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

نشست معاون و نمایندگان بین الملل گروه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی با حضور رئیس این دانشکده

نشست معاون و نمایندگان بین الملل گروه های آموزشی با حضور دکتر امیر رضا رکن رئیس دانشکده، دوشنبه 17 اردیبهشت 97 در سالن شورای دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، در این نشست دکتر رکن رئیس دانشکده، دکتر امینی شکیب معاون بین الملل، دکتر علی نژاد قائم مقام معاون بین الملل، دکتر پرهیز متخصص جراحی دهان فک و صورت،  دکتر مسائلی متخصص زیست مواد دندانی، دکتر صدیق پورمتخصص پروتزهای دندانی، دکتر باشی زاده متخصص رادیولوژی دهان فک و صورت، دکتر محبی متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی،  دکتر تنکابنی متخصص بیماریهای دهان،  دکتر مهدوی متخصص آسیب شناسی، دکتر عرب متخصص ارتودنسی، دکتر پاک نژاد  متخصص پریودنتولوژی، دکتر نیاکان متخصص پروتز های دندانی (آموزشکده پروتز)، دکتر معراجی متخصص اندودانتیکس، دکتر متوسلیان متخصص دندانپزشکی ترمیمی حضور داشتند.
در ابتدا دکتر پویان امینی شکیب گزارشی از سفرهای چین و اکراین بیان کرد و در ادامه دکتر امیررضا رکن از نمایندگان بین الملل خواست تا درمورد کشورهایی که در زمینه های مختلف دندانپزشکی خاص و پیشرفته هستند، مثل بخش جراحی در چین جستجو و تحقیق کنند تا در صورت امکان بازدید شود و به رشد دانشگاه کمک کند. همچنین از امضای دفتری برای گسترش روابط با سوئیس در روز گذشته خبر داد.
در ادامه معاون بین الملل دانشکده در پی مذاکرات با دانشگاه Indiana به موارد Joint program  با گروه سلامت دهان، Joint research با دو بخش بیماری های دهان و ترمیمی،
 Student exchange  که به علت عدم امکان پذیر بودن منتفی شد، اشاره کرد.
درخواست فرصت مطالعاتی برای اساتید از دیگر عناوین مذاکرات بود که اساتید می بایست یک connection  با استاد معتبری از دانشگاه Indiana که مورد تایید گروه و رئیس دانشکده است، برقرار کنند و از طرف ایشان برای استاد مربوطه دعوتنامه فرستاده شود.
وی همچنین به این موضوع که روند visa  به عهده خود اساتید است و تنها کمک هزینه و بلیط رفت و برگشت بر عهده دانشگاه است، تاکید کرد.
اعضا در ادامه در مورد ADEE ( Association for Dental Education in Europe)  و اینکه اعتبارسنجی می تواند انگیزه ای برای  هیئت علمی در رقابت با جهان باشد، گفتگو کردند.
مواردی چون تکمیل و اصلاح کوریکولوم های تخصصی، سایت شعاع  و برابر شدن بخش پژوهشی، آموزشی و بین الملل  تهیه پکیج مخصوص دانشکده و پمفلت مخصوص هر بخش مطرح شد.
 
خبرنگار و عکاس: فاطمه زمانی

 

تهیه کننده: