محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

نشست وزیر آموزش عالی سوریه و هیئت همراه با معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس دانشکده دندانپزشکی

دکتر عاطف النداف، وزیر علوم سوریه و دکتر محمد باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت، تفاهم نامه همکاری و تعاملات علمی آموزشی را در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا کردند.

گالری عکس1
گالری عکس2
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، این نشست با حضور دکتر عدنان حسن محمود، سفیر سوریه در ایران، دکتر امیرخانی مدیر امور بین الملل وزارت بهداشت، دکتر رامین کردی، معاون بین الملل دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشکده دندانپزشکی، روز سه شنبه 12 تیر 97 در سال شورای این دانشکده برگزار شد.
در ابتدا دکتر کردی معاون بین الملل، ظرفیت های علمی آموزشی و پژوهشی موجود دانشگاه را با ارائه اسلایدهایی معرفی کرد.
دکتر امیررضا رکن، رئییس دانشکده دندانپزشکی هم پس از خیرمقدم به وزیر علوم و هیات همراه سوریه، با ابراز خرسندی از اینکه دکتر عاطف النداف دندانپزشک است در مورد ظرفیت های بین المللی همکاری دوطرف مطالبی را اظهار داشت.

امضای یاداشت تفاهم همکاری ایران و سوریه در زمینه آموزش و تحقیقات علوم پزشکی
به گزارش وبدا، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت کشورمان در حاشیه بازدید از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و تفاهم‌نامه همکاری دو کشور در زمینه آموزش و تحقیقات علوم پزشکی به امضا رسید.
دکتر لاریجانی هدف از انعقاد این تفاهم را مبادله دانشجویان، محققان و اعضای هیئت‌علمی به‌منظور مشارکت در فعالیت‌های علمی و پزشکی دو کشور و همچنین تحکیم همکاری در زمینه‌های علوم پزشکی و آموزش دانشجویان برجسته و کارشناسان اعزامی در تخصص‌های داروسازی و پزشکی عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم تا در توسعه موسسه‌ها و بیمارستان‌های آموزشي و دانشگاه‌های سوریه با این کشور همکاری کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، ادامه داد: کشور ما در حوزه آموزش پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشته و دولت سوریه می‌تواند متناسب با نیازهایی که در تخصص‌های مختلف دارد دانشجویان خود را برای تحصیل در مقاطع تکمیلی علوم پزشکی در ایران بورسیه کند.
وی با اشاره به سازوکارهای لازم برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک، تصریح کرد: کارگروه‌های آموزشی و پژوهشی که سالانه حداقل یک‌بار در هر کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد، روندهای برنامه را پایش و بررسی می‌کنند.
دکتر لاریجانی فراهم شدن دسترسی طرفین به بانک‌های اطلاعاتی، مجلات، کتب و پایان‌نامه‌های علوم پزشکی را از دیگر مفاد تفاهم‌نامه منعقدشده عنوان کرد و گفت: گروه‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه‌های علمی مختلف تشکیل می‌شود و به همین منظور بسترهای لازم برای تبادل اساتید دانشگاه‌ها و محققان فراهم می‌آید.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار داشت: به‌منظور تحقق این برنامه و نظارت بر اجرای آن، دو طرف کمیته‌ای را تشکیل می‌دهند تا ضمن نظارت مشترک، پیشنهاد‌های لازم برای فراهم کردن حداکثر شرایط مناسب برای تحقق همکاری علمی بین دو کشور و تعیین اولویت‌های همکاری فراهم شود.
 تیم بازدیدکننده پیش از امضای تفاهم نامه از گروه های پروتزهای دندانی، ارتودنسی، آسیب شناسی دهان فک و صورت، جراحی دهان فک و صورت و ایمپلنت دیدن کرد.
توضیح اینکه دکتر عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه در بازدید از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تجلیل از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد با کمک این کشور بتوانند حوزه علوم پزشکی را در کشور سوریه گسترش دهند.

تنظیم خبر و عکاس: فاطمه زمانی

تهیه کننده: