محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

کارگاه احیای پایه و پیشرفته بالغین و کودکان در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

کارگاه یک روزه احیاي پایه و پیشرفته بالغین و کودکان با سخنرانی استادان مدعو و استادان دیگر، روز یکشنبه 8 بهمن 96 در سالن 90 نفره دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، دبیر اجرایی بازآموزی این کارگاه دکتر علیرضا حیدری متخصص دندانپزشکی کودکان پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و سرودملی، به میهمان خیرمقدم گفت و پس از آن اهداف برنامه را بیان کرد.
دکتر فرنوش محمدی، متخصص جراحی دهان فک و صورت نیز در مورد اهمیت موضوع احیا پایه و پیشرفته بالغین و کودکان، توضیحاتی داد.
در ادامه دکتر ابراهیم اسپهبدی، متخصص بیهوشی کودکان و استاد مدعو، در مورد آناتومی و فیزیولوژی قلب و ریه، احیا پایه بزرگسالان و کودکان (BLS)، تغییرات گایدلاین احیا قلبی ریوی سال 2015، مطالبی را بیان کرد و در مرحله عملی کارگاه بر روی ماکت ( پوزیشن صحیح کادر پزشکی، پوزیشن بیمار، چینش ترالی، ماساژ قلبی، نحوه کار با دستگاه شوک، دستگاه AED ) و ... را تشريح کرد.
دکتر عباس استاد علی پور، متخصص بیهوشی کودکان و استاد مدعو در مورد احیاي پیشرفته بزرگسالان ACLS و آریتمی خطرناک در CPR به مطالبی اشاره کرد.در بخش کارگروهی استادان به معرفی و شناخت انواع وسایل تهویه، نحوه تهویه با فشار مثبت، ماساژ قلبی و اداره راه هوایی پرداختند.
در پایان شرکت کنندگان، استادان، متخصصین رشته دندانپزشکی کودکان و دانشجویان عمومی در پانل پرسش و پاسخ سوالات خود را مطرح کردند.
این کارگاه به‌علت وضعیت هوا و بارش سنگین برف با 2 ساعت تاخیر برگزار شد و بسیاری از علاقه‌مندان و شرکت کنندگان موفق به حضور در کارگاه نشدند.
خبر و عکس: فاطمه زماني

کلمات کلیدی
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی