محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

گفتگو با دبیرعلمی یازدهمین کنگره شعبه ایرانی سازمان جهانی تحقیقات دندانپزشکی

به گفته دکتر هوشمند، یازدهمین کنگره شعبه ایرانی سازمان جهانی تحقیقات دندانپزشکی، به لحاظ علمی و تحقیقاتی با کیفیت بالایی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشکده: یازدهمین کنگره شعبه ایرانی سازمان جهانی تحقیقات دندانپزشکی Iranin Division of IADR International Association for Dental Research به زبان انگلیسی 2و 3 دی ماه 94 مصادف با 23 و 24 دسامبر 2015 میلادی برگزار شد.
به این منظور با دکتر تبسم هوشمند دبیرعلمی کنگره IADR گفتگو کردیم.
دبیرعلمی کنگره گفت: حدود 124 مقاله علمی در زمینه های مختلف علوم دندانپزشکی به سایت دبیرخانه ارسال شد که از میان آنها هیات داوران 96 مقاله را پذیرفته اعلام کردند. این مقالات در قالب پانل های سخنرانی، پوستر در زمینه های مختلف و نیز 2 سمپوزیوم با عناوین سیستم های سلامت دهان و نکات کلیدی در درمان دندانپزشکی ارائه شدند.
دکتر هوشمند با اشاره به سخنرانی شاخص 4 سخنران بین المللی از دانشگاه های امریکا، ترکیه، انگلیس و فنلاند افزود: 4 کارگاه در کنار پانل ها نیز برگزار شد.
وی به عنوان کلیدی ترین مطلب به JDR Journal Of Dental Research برجسته ترین نشریه دندانپزشکی با بالاترین فاکتورهای ارزیابی IF اشاره کرد و گفت: تمام چکیده مقالات ارائه شده در کنگره IADR در این نشریه چاپ خواهد شد.
دبیرعلمی کنگره اظهار داشت: 12 عضو هیات داوران از دانشکده های مختلف کشور با هدف انتخاب با کیفیت ترین مقالات با توجه به معیارهای تعیین شده، مقالات تحقیقاتی اورجینال شرکت کنندگان را مورد ارزیابی قرار دادند و پس از آن دسته بندی مقالات منتخب را دکتر محبی دبیر بین الملل و من به عنوان دبیرعلمی انجام دادیم.
پس از آن پذیرش یا عدم پذیرش مقالات مربوطه به ارائه کنندگان به همراه راهنمای چگونگی ارائه مقاله، در قالب سخنرانی یا پوستر، ارسال شد.
دکتر هوشمند با اشاره به محدودیت هایی در برگزاری کنگره گفت: مطابق انتظارمان یازدهمین کنگره شعبه ایرانی سازمان جهانی تحقیقات دندانپزشکی، به لحاظ علمی و تحقیقاتی با کیفیت بالایی برگزار شد.
وی همچنین افزود: در روزهای برگزاری کنگره ثبت نام عضویت شاخه ایرانی IADR برای سال 2016 میلادی انجام شد و همکاران زیادی به جامعه شاخه ایرانی سازمان جهانی تحقیقات دندانپزشکی پیوستند.
در پایان به برگزیدگان بخش پوستر درکنگره IADR، دکتر ارغوان تنکابنی و دکتر هاجر شکرچی زاده به عنوان رتبه اول، دکتر مرضیه دقتی پور و دکتر هدی بهرامیان به عنوان رتبه دوم و دکتر مهدیا غلامی و دکتر افسانه پاکدامن رتبه سوم جوائز ارزنده ای اهدا شد.

خبرنگار و عکاس: فاطمه زمانی

 

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *