محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

گفتگو با دبیر بین الملل نخستین سمپوزیوم بین المللی تومورهای غدد بزاقی در دانشکده دندانپزشکی

این سمپوزیوم فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی جایگاه و وجه ی علمی رشته آسیب شناسی دهان فک و صورت است تا بتوانیم دانشمندان در سطح منطقه و دنیا را در دانشگاه های ایران جذب کرده و سطح علمی متخصصین را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی: گروه آسیب شناسی دهان فک و صورت  دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نخستین بار سمپوزیوم بین المللی تومورهای غدد بزاقی International Symposium On Salivary Gland Tumors را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15و 16 مهر94 در دانشکده دندانپزشکی برگزار می کند.
به این منظور با دکتر نازنین مهدوی دبیربین الملل سمپوزیوم  پنجشنبه 16 مهر 94 گفتگو کردیم.
- واحد بین الملل دانشکده و دانشگاه در برگزاری نخستین سمپوزیوم بین المللی تومورهای غدد بزاقی چه نقشی داشت؟
اطلاع رسانی به روسای انجمن های منطقه ای و محلی چون رادیولوژی ها، رادیوتراپی ها، آسیب شناسی های عمومی آسیب شناسی فک و صورت و فرخوان مقاله در زمینه های تومورهای غدد بزاقی به محققین  و سایر گروه های هدف، ارسال دعوتنامه برای کشورهای خاورمیانه، هیات علمی های رشته های مرتبط و... بخشی از فعالیت های بین الملل در برگزاری این سمپوزیوم است.
همچنین دکتر شعبانی مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه نقش مهمی در راه اندازی وب سایت سمپوزیوم، تبلیغات و اطلاع رسانی، برنامه های علمی، نحوه ثبت نام شرکت کنندگان و علاقه مندان داشت.
- چه عاملی باعث شد کنگره ای بین المللی برگزار کنید؟
هم اکنون در منطقه دانشگاه های زیادی وجود دارند که به لحاظ علمی و توانمندی با دانشگاه علوم پزشکی تهران قابل مقایسه نیستند و به لحاظ بین المللی، سرمایه های علمی و مادی زیادی را جذب کرده اند و حاصل تلاش آنها در جهت بین المللی سازی و معرفی دانشگاه آن کشورهاست.
این درحالی است که در طول سالهای اخیر علی رغم تقویت جنبه علمی و زیر ساختی در دانشگاه های کشور ما تلاشی برای معرفی بین المللی سازی آنها صورت نگرفته است.
این سمپوزیوم فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی جایگاه و وجه ی علمی است تا بتوانیم دانشمندان در سطح منطقه و دنیا را در دانشگاه های ایران جذب کرده و سطح علمی متخصصی آسیب شناسی را افزایش دهیم.
- نتایج فراخوان مقاله محققان خارج از ایران چگونه بود؟
در نهایت می توان گفت تنها در میان متقاضیان خارجی تعداد 4 مقاله دریافت و حدود 10 نفر در سمپوزیوم  ثبت نام کردند. دکتر النا اسکلوا از دانشگاه چارز جمهوری چک و دکتر الهام خان افشار استاد دانشگاه UCSF آمریکا به عنوان سخنرانان خارجی و همچنین مهمانان خارجی در این سمپوزیوم حضور داشتند.
- سخن پایانی؟
از همه مسئولین در برگذاری نخستین سمپوزیوم بین المللی غدد بزاقی به ویژه جناب آقای دکتر شعبانی مدیر توسعه امور بین الملل دانشگاه قدردانی می کنم.
خبرنگار و عکاس: فاطمه زمانی
 
 
کلمات کلیدی
تهیه کننده: