محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

گفتگو با دکتر بهمن سراج دبیر بورد تخصصی رشته دندانپزشکی کودکان

دکتر بهمن سراج دبیر بورد تخصصی رشته دندانپزشکی کودکان تصریح کرد: آزمون کتبی بورد تخصصی امسال با سالهای گذشته متفاوت بود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، سی و پنجمین آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی روز دوشنبه چهارم شهریور 98 آغاز شد و تا هفتم شهریور ادامه دارد. دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی های لازم هر ساله این آزمون را برگزارکرده است، این آزمون امسال نیز مانند سالهای گذشته در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
دکتر بهمن سراج ، دبیر آزمون بورد تخصصی رشته دندانپزشکی کودکان، در مصاحبه با روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی گفت: امسال در رشته تخصصی دندانپزشکی کودکان،43 نفر داوطلب داشتیم که آزمون کتبی آنها به صورت 100 سوال تستی انجام  كه نهايتا 36 نفر موفق به راهیابی به آزمون شفاهی شدند.
وی افزود: آزمون شفاهی در سه مرحله برگزار شد. درمرحله اول دو مهارت عملی همكاران جوان ما مورد ارزیابی قرار  گرفت، در مرحله دوم از طریق اسلاید های تشخیصی و طرح درمان مورد ارزیابی و آزمون واقع شدند و بالاخره در مرحله سوم case presentation و بحث و ارائه طرح درمان  با ارائه مورد از طرف هيئت ممتحنه و ارائه راه حلهاي درماني از طرف آزمون شوندگان، مهارت هاي مربوطه مورد ارزيابي قرار گرفت. همه مراحل امتحان بر اساس چک لیست هایی که از قبل تعیین شده و به تایید همه اعضا بورد كودكان رسیده بود، برگزار  شد.
همچنین در ادامه دکتر سراج در ادامه به اهمیت نمره فعالیتهای پژوهشی تا سقف 10 نمره اشاره کرد و افزود: استادان با دقت فراوان فعالیتهای پژوهشی دستیاران را نیز بررسی کردند و بر اساس ایین نامه دانشگاه و وزارت خانه به آنها نمره دادند.
وی ضمن اشاره به این که آزمون کتبی بورد تخصصی امسال  با سالهای گذشته متفاوت بوده بیان کرد: امسال برای اولین بار طراحی سوالات از طريق سامانه الكترونيكي بوده و طراحي سوال با مشاركت اساتید از سراسر کشور صورت پذيرفته بود  و اميدواريم ضمن رفع كاستي ها و جلب اعتماد همكاران براي ارائه راه حل براي بهبود شرائط، شاهد پيشرفت  امور در حوزه دندانپزشكي باشيم.
خبرنگار و عکاس: حمیده ایزدی 
کلمات کلیدی
تهیه کننده: