محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

گفت‌وگو با دکتر آرامی دبیر برگزار کننده رشته دندانپزشکی ترمیمی سومین آزمون ملی دانش آموختگان

دبیر برگزار کننده آزمون ملی دندانپزشکی ترمیمی، رعایت استانداردهای بالای تئوری و عملی و برگزاری هرچه دقیق‌تر آزمون ملی را خواسته اساتید و مسئولین برگزار کننده دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، با برگزاری مرحله کلینیک آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور، آزمون عملی رشته دندانپزشکی ترمیمی روزهای شنبه تا سه شنبه 26 تا 29 دی 94 در گروه ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.
به این منظور با دکتر آرامی دبیر برگزار کننده آزمون ملی دندانپزشکی ترمیمی، شنبه 26 دی 94 گفت‌وگو کردیم.

- برگزاری آزمون برای فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی خارج از کشور چقدر اهمیت دارد؟
برای هم سطح سازی علمی و توانمندی عملی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی این آزمون امر مهم و ضروری است و خواسته اساتیدو مسئولین برگزار کننده آزمون ترمیمی، رعایت استانداردهای بالای تئوری و عملی و برگزاری هرچه دقیق ترآزمون ملی است و نباید به لحاظ علمی و توانمندی عملی بین فارغ التحصیلان داخلی و خارجی تفاوتی باشد.

- زمان برگزاری آزمون ترمیمی به چه صورت است؟
آزمون از 8 صبح تا 13 بعد ازظهر روزهای شنبه تا سه شنبه 26 تا 29 دی 94 در گروه ترمیمی دانشکده دندانپزشکی با نظارت اساتید و دبیر برگزارکننده آزمون برگزار می شود. پس از تقسیم بندی، داوطلبین در دو مرحله تراش و ترمیم حفره های آمالگام وکامپوزیت ارزیابی می شوند.

- فرم ارزیابی اساتید با چه معیارهای برای آزمون ترمیمی است.
آیتم های چون توانمندیهای عمومی، رعایت صحیح کنترل عفونت، موقعیت و قرارگیری صحیح دانشجو در حین درمان، تشخیص رادیوگرافی، انتخاب مناسب مواد ترمیمی، تکنیک های صحیح تراش و ترمیم و چند مورد دیگراست که توسط اساتید در طول دو مرحله آزمون بررسی و در نهایت داوطلبین را ارزیابی می کنند.

- شرایط انتخاب بیمار و تامین بیمار برای داوطلبین چگونه بود.
حدود 150 مراجعه کننده به بخش ترمیمی دانشکده در مدت 1 ماه توسط اساتید معاینه شدند و بیمارانی که دارای ضایعات پوسیدگی کلاس  IIآمالگام، دندانهای پر مولر و مولر بودند انتخاب شدند و تعداد این بیماران حدود 20 نفر بیش از حد نصاب داوطلبین شرکت کننده در آزمون در نظر گرفته شد.

خبرنگار و عکاس: فاطمه زمانی

تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *