محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

گفت وگو با سارا ابطحی دانشجو دندانپزشکی برگزیده ششمین جشنواره دانشجویی ابن سینا

سارا ابطحی دانشجوی دندانپزشکی گفت: اینکه در جشنواره ابن سینا بخشی به فرهنگ و ادب اختصاص داده نشان دهنده توجه دانشگاه به این مقوله است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی، متن مصاحبه را در ادامه می خوانید.

ضمن تبریک این موفقیت خودتان را معرفی بفرمائید و احساس شما از این موفقیت که کسب کرده اید چیست؟

سارا ابطحی هستم دانشجوی ترم ۱۰ دندانپزشکی (ورودی ۹۴). طبیعتا از اینکه توانستم در یکی از جشنواره های معتبر دانشگاه موفقیتی کسب کنم خوشحالم.

اقدامات و کارهای انجام شده برای پیشرفت در این زمینه را بفرمائید؟
از کودکی علاقه به ادبیات فارسی در وجود من شکل گرفت و با تشویق اطرافیان رشد کرد. در دبیرستان علی رغم علاقه ی بسیار به علوم انسانی، وارد رشته ی تجربی شدم و در ادامه همیشه این تردید در من وجود داشت که بین رشته ی مورد علاقه ام و عرف جامعه کدام انتخاب ارجح است و این چالش تا سال دوم دانشگاه ادامه داشت.
سال ۹۵ از طرف دانشگاه برای شرکت در هفتمین جشنواره ی فرهنگی و هنری دانشگاه های علوم پزشکی کشور انتخاب و با جمعیتی آشنا شدم که وجه مشترکمان عشق به ادبیات و تحصیل درعلوم پزشکی بود. از آن زمان کم کم این تضاد بین علاقه ی شخصی و رشته ی تحصیلی در ذهنم نقش باخت و فهمیدم می شود هر دو را با هم مطالعه کرد و دوست داشت. انتخاب صفر و یک در میان نیست.
سال ۹۷ با دوستان عزیزم محدثه حقیقی و لیلا ولیزاده تیم دانشگاه را تشکیل دادیم و موفق به کسب رتبه ی سوم کشوری در بخش مشاعره ی نهمین جشنواره ی بین المللی سیمرغ  و در سال ۹۸ رتبه ی دوم کشوری در دهمین جشنواره ی بین المللی سیمرغ شدیم.

 توصیه شما برای دانشجویان دیگر چیست؟
خوشبختانه در دوران ما زمینه ها و راه های بسیاری برای توسعه ی ابعاد شخصیتی، علمی و فرهنگی وجود دارد که همه ی دانشجویان نسبت به آن آگاهند و تعداد زیادی هم مسیر را پیدا کرده اند. به همین خاطر من خود را در حدی نمی بینم که بخواهم توصیه ای به دانشجویان عزیز داشته باشم.
این موفقیت را حاصل چه چیزهایی می دانید و چه کسانی را در موفقیت خود سهیم می دانید؟
علاقه ی خانوادگی به شعر و ادبیات زمینه را برای مطالعه فراهم کرد و در ادامه تشویق اساتید، معلمان و دوستان انگیزه بخش ادامه ی این راه بود.

برنامه آینده شما چیست؟
صوفی ابن الوقت باشد ای رفیق     نیست فردا گفتن از شرط طریق

چه خواسته ای از اساتید و مسئولان دانشگاه دارید؟
قبل از هر چیزی باید بگویم که دانشگاه ما توجه به مسائل فرهنگی دارد و همین که در جشنواره  ابن سینا بخشی را به فرهنگ و ادب اختصاص داده نشان دهنده  این توجه است که به سهم خودم تشکر می کنم اما به نظر می رسد در بین دروس علوم پزشکی، هنوز جای خالی برای موضوعات علوم انسانی، انسان شناسی، فرهنگ شناسی و جامعه شناسی وجود دارد.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *