محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

پویش REDDEN آخرین تحولات اپیدمیولوژیک و تشخیصی کرونا را بررسی کرد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات کادر درمان گفت: کادر درمانی کشور ایران در مبارزه با ویروس COVID-19 عملکردی بی نظیر داشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، برنامه زنده اینستاگرامی به ابتکار پویش REDDEN با موضوع آخرین تحولات اپیدمیولوژیک و تشخیصی کرونا با حضور دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، دکتر احمد رضا شمشیری اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی و دکتر محمدرضا خامی متخصص دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی سه شنبه 19 فروردین 98 برگزار شد.
در ابتدا این برنامه دکتر امیرعلی سهراب پور به مرور تحولات رخ داده در روند تشخیص عفونت COVID-19 در سطح جهان بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت پرداخت و توصیه های این سازمان به کشورها برای بهبود روند تشخیص  کنترل عفونت در سطح جامعه را برشمرد.
معاون آموزشی دانشگاه ضمن مرور روند بیماری در کشور ایران گفت: و اگرچه کنترل نسبی ایجاد شده است ولی تدوام این روند بستگی به عوامل مختلف و رفتار ناشناخته ویروس در شرایط متفاوت دارد.
 وی همچنین تلاشها و زحمات کادر درمان در ایران را بی نظیر دانسته و از آنها تقدیر کرد وهمچنین نقش مهم شبکه بهداشت کشور در کنترل بیماری را ستود.
در ادامه، دکتر شمشیری، به توضیح مدلهای اپیدمیولوژیک پیش بینی این بیماری پرداخت و سناریوهای مختلف برای کنترل ویروس کرونا در ایران را مرور کرد.
وی ضمن تاکید بر این که باید در مقابل این بیماری واقع بینانه عمل کرد و درسیاستگذاریها همه جوانب را درنظر گرفت، توضیحاتی در مورد بحثهای صورت گرفته ی ایمنی جمعی در مقابله با این بیماری را ارائه کرد.
ویدئوی این برنامه، به زودی در صفحه‌ی اینستاگرامی پویش REDDEN با نامredden_official @قرار خواهد گرفت.

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *