محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

آغاز به کار مدرسه تابستانه بین المللی دانشکده طب ایرانی

دانشکده طب ایرانی در دومین مدرسه تابستانه بین المللی خود، میزبان دانشجویانی از کشورهای هند و بنگلادش است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، با هدف معرفی و بین المللی سازی طب ایرانی و در راستای برقراری همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی با مراکز علمی سایر کشورها، دومین مدرسه تابستانه بین المللی دانشکده طب ایرانی با حضور 4 دانشجو که از استادان و متخصصان طب یونانی و از کشورهای هند و بنگلادش هستند، فعالیت خود را آغاز کرد.

مراسم افتتاحیه این مدرسه تابستانه روز جمعه 11 مردادماه 98، با حضور دکتر حسین رضایی زاده رئیس دانشکده، دکتر آرمان زرگران معاون بین الملل، دکتر لیلا شیربیگی معاون آموزشی، دکتر روجا رحیمی معاون پژوهشی و جمعی از اعضای هیأت علمی در ساختمان هروی دانشکده طب ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر زرگران درخصوص پیشینه برگزاری مدرسه های بین المللی در دانشکده طب ایرانی چنین بیان کرد: دانشکده طب ایرانی نخستین مدرسه تابستانه بین المللی خود را در سال 97 برگزار کرد. دومین مدرسه بین المللی بهار امسال با حضور 11 دانشجو از آکادمی طب سنتی اروپایی اتریش برگزار شد و این مدرسه، دومین مدرسه تابستانه دانشکده طب ایرانی است که به مدت 10 روز در تهران و شیراز برگزار خواهد شد.

در ادامه دکتر رضایی زاده با بیان این مطلب که ایران و هند پیشینه فرهنگی و تمدنی مشترک دارند، افزود: این اشتراکات می تواند زمینه ساز همکاری های گسترده بین دو کشور باشد. برگزاری این مدرسه تابستانه علاوه بر اینکه نخستین گام برای برقراری همکاری های آموزشی و پژوهشی است می تواند مقدمه ای برای ایجاد دوستی های بیشتر که سابقه تاریخی بین دو کشور دارد، باشد.

در ادامه مراسم، دانشجویان این مدرسه بین المللی به معرفی خود پرداختند و از زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی، هدف از حضور در این مدرسه و علاقه مندی های خود سخن گفتند.

سپس اعضای هیأت علمی دانشکده خود را معرفی کردند و از مباحثی که در این دوره به دانشجویان تدریس خواهد شد، سخن گفتند.

توضیح اینکه این مدرسه تابستانه با برگزاری کلاس های آموزشی اصول و مبانی طب ایرانی و آشنایی با گیاهان دارویی و داروسازی سنتی و بازدید از سلامتکده های دانشکده طب ایرانی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: خاطره فهیمی

عکاس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی