محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

آغاز فعالیت نخستین کنگره دانشجویی داروسازی و طب ایرانی

دکتر خدادوست در مراسم آغازین نخستین کنگره دانشجویی داروسازی و طب ایرانی بر اصل احترام به اختیار بیمار تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، نخستین کنگره دانشجویی داروسازی و طب ایرانی با همکاری دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز پژوهش های دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن علمی دانشجویی طب و داروسازی ایرانی، از روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در محل سالن همایش های هروی دانشکده طب ایرانی آغاز به کار کرد.
در این راستا دکتر آرمان زرگران رییس کنگره و هیأت علمی دانشکده طب ایرانی، برگزاری این کنگره را با هدف به اشتراک گذاشتن آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشجویی در حوزه داروسازی و طب ایرانی و ایجاد ارتباط های علمی و پژوهشی میان استادان و دانشجویان علاقه مند از سراسر کشور عنوان کرد.
در آغاز مراسم افتتاحیه که از ساعت هشت شب روز چهارشنبه در سالن عبدالله احمدیه ساختمان هروی دانشکده طب ایرانی برگزار شد، دکتر سمانه سلیمانی دستیار داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیرعلمی کنگره از آغاز فعالیت های چندین ماهه پیش از برگزاری این کنگره به همت انجمن علمی دانشجویی طب و داروسازی سنتی و زیرنظر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از تابستان  سال 96 سخن گفت و افزود: این کنگره با رویکرد به محورهای علمی تخصصی رشته طب ایرانی، داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی و همچنین محورهای صنفی و آینده شغلی پیش روی دانشجویان و فارغ التحصیلان داروسازی و طب ایرانی برگزار می شود و یکی از اهداف مهم این کنگره، آشنایی بیشتر دانشجویان پزشکی و داروسازی عمومی با این رشته و آشنایی با فضای کار پژوهشی و فراهم شدن امکان انجام همکاری های بین رشته ای است.
در ادامه مراسم دکتر محمدرضا شمس اردکانی استاد و عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی، علم را به عنوان بزرگترین ودیعه ای که خداوند در اختیار انسان گذاشته است برشمرد و علم محصول محور و علم تولید محور را به عنوان عامل مهمی در پیشرفت بیان کرد.
دکتر خدادوست مدیر دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و مشاور وزیر، با تأکید بر اصل احترام به اختیار بیمار تصریح کرد: این اصل به عنوان مبنایی که براساس آن کشورها اقتصاد سلامت خود را ساماندهی می کنند، بسیار اهمیت دارد و با رعایت این اصل که انتخاب روش های درمانی سنتی مصداقی از آن به شمار می رود، می بایست با جامعه جهانی هم گام شویم.
وی همچنین ایجاد فرمولاسیون های مناسب و مبتنی بر استانداردهای روز داروسازی برای تولید داروهای سنتی و طبیعی که در اختیار جامعه قرار می گیرد را از مهم ترین موضوعات امروز طب ایرانی عنوان کرد.
در ادامه مراسم دکتر پاسالار رییس مرکز پژوهش های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر این مهم تأکید کرد که جامعه باید این آگاهی را پیدا کند که مسیری که طب ایرانی در شکل دانشگاهی خود طی می کند، مسیری درست و علمی است.
دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب ایرانی نیز بر اهمیت پژوهش تأکید کرد و افزود: همان قدر که پژوهش اهمیت دارد، گذشتن از مرحله ابتدایی پژوهش و ارتقاء آن نیز مهم است. افزایش کیفیت کارهای پژوهشی و انجام پژوهش های هدفمند و مفید بسیار ضروری است.
توضیح اینکه نخستین کنگره دانشجویی داروسازی و طب ایرانی به مدت سه روز از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه در ساختمان هروی دانشکده طب ایرانی برگزار خواهد شد.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *