محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

انتشار نتیجه کارآزمایی بالینی تأثیر فرآورده های طب ایرانی در بهبود بیماران مبتلا به کرونا در مجله Phytotherapy Research

مقاله تأثیر مجموعه ای از فرآورده های طب ایرانی در تسریع بهبود بیماران مبتلا به کرونا در مجله Phytotherapy Research به چاپ رسید.

مقاله تأثیر مجموعه ای از فرآورده های طب ایرانی در تسریع بهبود بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، در راستای رویکرد پژوهشی دانشکده طب ایرانی مبنی بر ارائه مطالعات طب ایرانی مبتنی بر شواهد علمی، نتایج مطالعه و کارآزمایی بالینی تأثیر مجموعه ای از فرآورده های طراحی شده براساس طب ایرانی (شامل دو کپسول و یک جوشانده) در تسریع بهبود بیماران مبتلا به کرونا، در مجله Phytotherapy Research (با ایمپکت 5/8) منتشر شد.
این مقاله، حاصل مطالعه بر روی بیش از 380 بیمار مبتلا به کرونا بوده و با مشارکت 37 استاد و پژوهشگر در رشته های گوناگون از دانشگاه های مختلف کشور و همکاری 5 مرکز علمی و پژوهشی در تهران، اصفهان و کاشان، به ثمر نشسته است.
نتیجه این مطالعه، کاهش 50 درصدی زمان بستری بیماران مبتلا به کرونا و تسریع بهبودی را به عنوان پیامد اولیه (Primary outcome) نشان داده است و تأثیر معنادار بر روی 11 مؤلفه از میان 16 مؤلفه مورد سنجش، به عنوان پیامدهای ثانویه (Secondary outcomes) مطرح بوده است.
دکتر مهرداد کریمی، دانشیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان نویسنده اول، دکتر حمید عمادی کوچک، استاد عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان نویسنده مسئول دوم و دکتر آرمان زرگران، استادیار داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به عنوان نویسنده آخر و مسئول، در نگارش این مقاله مشارکت داشتند.

لینک دسترسی به مقاله:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/ptr.7277

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *