محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

انتصاب دکترامیرهومن کاظمی به عضویت کمیته اخلاق زیستی و اخلاق درعلم و فناوری کمیسیون ملی یونسکو

دكتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در حكمي دكتر امیرهومن کاظمی را به عضویت کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق درعلم و فناوری کمیسیون ملی یونسکو منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی، دكتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رییس کمیسیون ملی یونسکو در حكمي دكتر امیرهومن کاظمی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عضویت کمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق درعلم و فناوری کمیسیون ملی یونسکو منصوب کرد. در متن اين حكم آمده است:

جناب آقاي دكتر امیرهومن کاظمی مطلق

سلام علیکم،
   احتراماً، باتوجه به سوابق و تجارب ارزنده آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جنابعالی، به موجب این حکم به عضویت کمیته ملی" اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری" وابسته به کمیسیون ملی یونسکو منصوب می شوید.
امید است با اتکال به خداوند متعال در جهت تحقق اهداف کمیته مزبور به ویژه در زمینه هماهنگی و گسترش تعامل با نهادهای ملی- بین المللی از جمله سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شناخت و معرفی توانایی ها و توسعه و بکارگیری ظرفیت های کشور به منظور مشارکت در تدوین و اجرای سیاست ها و برنامه های مرتبط با کمیته ملی " اخلاق زیستی و اخلاق در علم و فناوری" در سطوح ملی و بین المللی متناسب با اهداف جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.

دكتر محمد فرهادی
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری
و رییس کمیسیون ملی یونسکو

گفتنی است هدف از تشکیل كمیته ملی اخلاق زیستی و اخلاق درعلوم و فناوری که ادغام دو کمیته اخلاق زیستی و اخلاق در علوم و فناوری و بین رشته‌ای و بین بخشی است، پیشبرد برنامه‌ها و مصوبات یونسكو در زمینه اخلاق زیستی در كشور و پیشبرد برنامه‌های یونسكو در زمینه اخلاق حرفه‌ای، اخلاق پزشكی، اخلاق زیست‌محیطی، اخلاق در فضا، نانو فناوری و آموزش اخلاق در كشور و تدوین دیدگاه‌ها و نظرات كارشناسی و انعكاس آن به یونسكو و دیگر مجامع علمی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
در این کمیته، متخصصانی از رشته‌های علوم ‌پایه، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پزشكی، مهندسی ژنتیك، زیست‌فناوری و مطالعات فرهنگی فلسفه، حقوق بشر، جامعه‌شناسی، ژنتیك، زیست‌فناوری و نمایندگانی از نهادهای علمی و فرهنگی عالی‌رتبه كشور و فرهنگستان‌های علوم و علوم ‌پزشكی و كمیسیون‌های پزشكی و انستیتو پاستور و سازمان‌ها و نهادهای پژوهشی فعال در حوزه‌های اخلاق زیستی عضویت دارند.

 

خبرنگار: خاطره فهیمی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

حسن پور

حسن پور

78/10/11 - 00:00

تبريك به دانشكده طب سنتي

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
آریانفر وریج کاظمی

آریانفر وریج کاظمی

78/10/11 - 00:00

دکتر امیر هومن عزیز مایه مباهات و از افتخارات کشورمان در عرصه بین المللی می باشند،با آرزوی توفیقات روز افزون

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *