محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

انتصاب دکتر محمدهادی ایمانیه به سمت نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در حوزه طب سنتی- ایرانی

دكتر سید حسن هاشمی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حكمي دکتر محمدهادی ایمانیه را به سمت نماینده تام الاختیار خود در حوزه طب سنتی- ایرانی منصوب كرد.

در متن اين حكم آمده است:

جناب آقای دکتر محمدهادی ایمانیه

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شیراز

با سلام؛

طب ایرانی، میراث گرانقدر هزاران دانشمند و حکیم برجسته این کشور است. سرزمینی که تاریخی به بلندای هزاران سال دارد و در دوران تمدن اسلامی، آوازه دانش و تبحر طبیبانش به اوج رسید.

آثار اندیشمندان به نام این مکتب طبی از جمله ابوعلی سینا، محمدبن زکریای رازی، سیداسماعیل جرجانی و ... قرن ها راهنمای دانش پژوهان دانشگاه های طب شرق و غرب بوده است.

متأسفانه این گنجینه علمی ارزشمند که به دریایی پر گوهر و زاینده می ماند، به دلیل بی مهری برخی و خودباختگی گروهی از گذشتگان، مدتی به فراموشی سپرده شد.

اینک که به یاری پروردگار، زمینه احیای طب ملی در ایران اسلامی فراهم شده است، جنابعالی که سابقه ارزشمندی در مدیریت علوم پزشکی دارید را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در حوزه طب سنتی- ایرانی منصوب می کنم.

انتظار می رود با همکاری پیشکسوتان، صاحب نظران، اساتید و محققان این عرصه، تمام تلاش خود را برای برنامه ریزی، سامان و گسترش خدمات و معرفی توانمندی های این میراث گرانقدر در سطح ملی و بین المللی به کار گیرید.

بدیهی است معاونان، رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران ستادی در این مسیر همراه بوده و بر ایشان تکلیف است از هیچ کمکی برای دست یابی به اهداف این بخش دریغ نکنند.

از خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام مأموریت محوله خواهانم.

 

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی