محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

بازدید رییس دانشگاه جیما اتیوپی از دانشکده طب سنتی

زمینه های برقراری همکاری مشترک آموزشی و پژوهشی میان دانشکده طب سنتی و دانشگاه جیما اتیوپی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی، رییس دانشگاه جیما اتیوپی به اتفاق معاون این دانشگاه و هیأت همراه روز دوشنبه اول آذرماه از آزمایشگاه، کتابخانه، سلامتکده و داروخانه فرآورده های طبیعی دانشکده طب سنتی بازدید کردند.
در این بازدید، دکتر کاظمی معاون بین الملل دانشکده، توضیحاتی درخصوص فعالیتهای پژوهشی دانشکده، گیاهان دارویی، سلامتکده، کاربردهای درمانی طب سنتی و طب تلفیقی ارائه کرد که بسیار موردتوجه هیأت اتیوپیایی قرار گرفت.
پس از آن، نشستی با حضور دکتر کاظمی معاون بین الملل دانشکده، دکتر شیرزاد معاون آموزشی دانشکده، دکتر نجات بخش سرپرست سلامتکده های دانشکده و جمعی از کارشناسان معاونت بین الملل دانشگاه و دانشکده و هیأت دانشگاه جیما اتیوپی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر کاظمی پیرامون پیشینه طب سنتی ایرانی و رویکردهای درمانی این طب توضیحاتی ارائه کرد.
ایشان در ادامه به معرفی دانشکده طب سنتی پرداخت و درخصوص تاریخچه تأسیس این دانشکده، دپارتمان های موجود، مقاطع تحصیلی، کلینیک های تخصصی و رویکردهای آموزشی و پژوهشی دانشکده سخن گفت.
معاون بین الملل دانشکده طب سنتی به برخی از فعالیتهای بین المللی دانشکده اشاره کرد و درخصوص برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی طب سنتی ایرانی و همچنین پذیرش دانشجویان خارجی در مقطع دکتری تخصصی در دانشکده طب سنتی توضیحاتی ارائه کرد.
ایشان همچنین درخصوص بسترهای همکاری مشترک ازقبیل تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلندمدت، برگزاری سمینار و کارگاه های مشترک در دو کشور و به انجام رساندن پروژه های پژوهشی مشترک سخن گفت.
در ادامه رییس دانشگاه جیما اتیوپی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشکده طب سنتی و ابراز تمایل به برقراری تعاملات گسترده میان دو دانشگاه، بهره گیری از آموزه های طب سنتی در روند درمان بیماران را کارآمد دانست. ایشان همچنین الگوی ایران در راه اندازی دانشکده های طب سنتی را الگویی مناسب برای کشور خود دانست و اظهار داشت: کشورهای آفریقایی در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی هستند و زمینه همکاری های مشترک درخصوص گیاهان دارویی با ایران موردعلاقه این دانشگاه است.
در پایان این نشست مقرر شد نخستین گامهای برقراری همکاریهای دوجانبه مابین دانشکده طب سنتی و دانشگاه جیما اتیوپی با تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در دو دانشگاه برداشته شود و یکی از دانشجویان اتیوپیایی شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران که علاقمند به گذراندن دوره های طب ایرانی نیز می باشد، مذاکرات فوق را پیگیری کند.        

خبر: خاطره فهیمی
عکس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی