محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

بازدید هیأت رئیسه دانشگاه سانتیاگو اسپانیا از دانشکده طب سنتی

هیات اسپانیایی به برقراری تعامل مشترک با دانشکده طب سنتی ابراز تمایل کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی، دکتر فرناندو سالگادو رییس دپارتمان طب سنتی و اعضای هیأت رییسه دانشگاه سانتیاگو اسپانیا (USC) روز دوشنبه 30 فروردین ماه از دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.
در نشست مشترکی که با حضور دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی برگزار شد، معاونان، مدیران، اعضای هیأت علمی و جمعی از کارشناسان دانشکده طب سنتی نیز حضور داشتند.
در ابتدای جلسه دکتر کاظمی معاون بین الملل دانشکده طب سنتی با اشاره به تمدن کهن ایران زمین، به اختصار درخصوص دانشگاه جندی شاپور به عنوان نخستین دانشگاه ایران سخن گفت و سپس پیرامون جایگاه ابن سینا و رازی در تاریخ علم و به ویژه علم طب و همچنین ورود طب نوین به ایران با تأسیس مدرسه دارالفنون توضیحاتی ارائه کرد.
وی در ادامه به بیان پیشینه و اهداف تأسیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و درخصوص سیستم آموزشی، مقاطع  تحصیلی، رویکردهای آموزشی و پژوهشی و تعاملات بین المللی این دانشکده سخن گفت.
دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی نیز در ادامه این نشست با اشاره به مفاهیم بنیادی در طب سنتی ایران، پیرامون تاریخچه این طب سخن گفت. وی در ادامه به معرفی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و درخصوص رویکرد آموزش دراین دانشکده، دانشجویان و فارغ التحصیلان و نیز اولویت های پژوهشی توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه این نشست مشترک، دکتر رحیمی معاون پژوهشی دانشکده طب سنتی پیرامون تاریخچه داروسازی سنتی، ابزارها و شیوه های کهن داروسازی، مراحل داروسازی سنتی در سیستم آکادمیک و مقالات ارائه شده در این مبحث سخن گفت.
دکتر علیزاده از اعضای هیأت علمی دانشکده طب سنتی نیز در ادامه در خصوص مبحث مزاج شناسی توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه دکتر سالگادو ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و ابراز تمایل به برقراری همکاری های مشترک، تصریح کرد: طب مدرن بر روی درمان و بیماری تمرکز می کند درحالی که طب سنتی بر سلامتی متمرکز است. آنچه در طب سنتی ایران و طب هایی که برپایه انواع مزاج استوار هستند، قابل توجه است مقایسه و همسویی بدن انسان با طبیعت است به طوری که تغییرات بدن انسان به تغییرات طبیعت تشبیه می شود.
دکتر خوان سژیل رییس دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگو نیز در ادامه به تفصیل در خصوص تجربیات این دانشگاه در بهره گیری از روشهای درمانی طب مکمل برای درمان بیماران و نتایج حاصل شده، دوره های برگزار شده در این دانشگاه و همچنین سیاستگزاری های نظام سلامت اسپانیا و تعاملات بین المللی در پیشبرد نظام مند بهره گیری از روشهای طب مکمل توضیحاتی ارائه کرد.
در پایان بازدیدی از امکانات دانشکده طب سنتی صورت گرفت و برخی دستاوردهای علمی و دارویی به گروه اسپانیایی معرفی شد./ق

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *