محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

در دانشکده طب ایرانی

با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه، بنیاد ملی طب ایرانی معرفی شد

دکتر شمس اردکانی از حمایت همه جانبه دکتر رستمیان در مسیر تحقق اهداف دانشکده طب ایرانی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر رستمیان، معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه به همراه دکتر برکتی و دکتر عباسی،  روز چهارشنبه 5 دی ماه 97 از ساختمان هروی دانشکده طب ایرانی بازدید کردند.
پس از این بازدید، نشستی به منظور معرفی بنیاد ملی طب ایرانی با حضور دکتر شمس اردکانی مدیرعامل و دکتر رضایی زاده، نایب رییس هیأت مدیره بنیاد ملی طب ایرانی برگزار شد.
در ابتدا دکتر رضایی زاده به تفصیل پیرامون روند شکل گیری و تأسیس بنیاد طب ایرانی و چگونگی برقراری همکاری با مجمع خیّرین سلامت و نقش مرحوم حاج آقا نیّری پرداخت.
نایب رییس هیأت مدیره بنیاد طب ایرانی با بیان این مطلب که تدوین اساسنامه بنیاد به طور کامل بر مبنای بند دوازدهم سیاستهای کلان سلامت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: اولویت بنیاد بر آموزش حفظ الصحه و چگونگی پیشگیری از بیماریها در جامعه است. در این مسیر بنیاد طب ایرانی به عنوان سازمانی مردم نهاد و غیرانتفاعی و غیردولتی درصدد بهره گیری از تمام ظرفیت ها و حمایت ها برای تحقق هدف افزایش سلامت در جامعه مبتنی بر خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی است.
در ادامه دکتر شمس اردکانی بر نقش مهم دکتر رستمیان در برداشتن نخستین گام های راه اندازی دانشکده طب ایرانی تأکید کرد.
مدیرعامل بنیاد طب ایرانی در ادامه بیان کرد: در تمام جوامع پیشرفته، آحاد جامعه به دولت کمک می کنند و در پیشرفت جامعه نقش دارند. بهره گیری از پتانسیل های موجود در جامعه، مهم ترین عامل رشد کشور است و این امر جز با مدیریت صحیح نیروها و شناسایی ظرفیت های مردمی، تحقق پیدا نمی کند.
دکتر شمس اردکانی در ادامه مهم ترین اهداف بنیاد طب ایرانی را تغییر و اصلاح سبک زندگی مردم، افزایش آرامش در جامعه، و صرفه جویی در هزینه های درمانی بیان کرد و افزود: آموزه های طب ایرانی در اصلاح سبک زندگی، نه تنها به پیشگیری از بیماری ها می پردازد بلکه به مردم یاد می دهد که چگونه سلامت تر زندگی کنند.
در ادامه دکتر رستمیان با بیان این مطلب که طب سنتی ایران به دلیل تاریخ پزشکی موفق ما ارزشمند است، تصریح کرد: دلیل ماندگاری این داروها و شیوه های درمانی این است که در طی هزاران سال اثربخشی داشته اند و همین امر باعث شد که رویکرد علمی کردن این داده ها، در نظام سلامت شکل بگیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه با تأکید بر این مطلب که وجود دانشکده طب ایرانی به عنوان نهادی علمی برای مقابله با شارلاتانیزم موجود در این عرصه بسیار مهم است، گفت: به نظر من دانشکده طب ایرانی تاکنون مسیر درستی را طی کرده است. داده های طب سنتی می توانند بسیار کاربردی باشند اما باید تلاش بیشتری بکنید تا یافته های علمی خود را ثبت کنید و محصولات بیشتری را به تولید برسانید.
دکتر رستمیان در پایان علاقه مندی معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه برای همکاری با بنیاد طب ایرانی را اعلام کرد و مقرر شد بعد از تنظیم تفاهم نامه همکاری، فعالیت های دوجانبه در راستای آموزش های عمومی و مردمی در سطح جامعه، گسترش اصول خودمراقبتی و آموزش پزشکان، متخصصان و اعضای هیأت علمی دانشگاه در قالب فعالیت های بازآموزی و فرهنگی، و همکاری در جلب حمایت خیّرین سلامت در دستور کار قرار گیرد.
خبرنگار: خاطره فهیمی
عکاس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی