محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برگزاری آزمون کشوری مصاحبه دکتری تخصصی طب ایرانی در دانشکده طب ایرانی

‌دانشکده طب ایرانی میزبان چهاردهمین دوره آزمون کشوری مصاحبه دکتری تخصصی طب ایرانی است.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، آزمون کشوری مصاحبه Ph.D  طب ایرانی روز پنج شنبه ۲۱ تیرماه ۹۷، در ساختمان هروی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر لیلا شیربیگی معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی، درباره چگونگی برگزاری این آزمون چنین شرح داد: ‌آزمون مصاحبه دکتری تخصصی طب ایرانی سال ۹۸-۹۷ منطقه ده آمایشی کشوری، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. این آزمون به صورت ایستگاهی و با روش MMI (مصاحبه های کوتاه متعدد) به اجرا درآمد.  ایستگاه های این آزمون شامل ایستگاه بررسی پایان نامه، ارائه شفاهی مطالب، زبان انگلیسی، توانمندی های تخصصی در طب ایرانی (شامل سه ایستگاه ارائه case، مزاج شناسی، و متون تخصصی فارسی و عربی) بوده است و درنهایت در آخرین بخش، سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان بررسی شد.
مسئول برگزاری آزمون، همچنین از حضور حداکثری متقاضیان در این آزمون خبر داد و افزود: بیشترین ملاک انتخاب در این آزمون، برپایه تسلط علمی به رشته تخصصی طب ایرانی و سابقه آموزشی و پژوهشی متقاضیان استوار است. بی شک داوطلبانی که زمینه تحقیقات و مطالعات بیشتری درحوزه طب ایرانی داشته اند، از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود.
دکتر میثم شیرزاد مسئول تیم مصاحبه، با بیان این مطلب که دانشکده طب ایرانی با بهره گیری از تمام توانمندی های موجود در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این آزمون تلاش کرده است، گفت: از آغاز فعالیتهای آمادگی برگزاری آزمون، ارتباط مستمر با تیم مصاحبه که از اعضای هیأت علمی تمامی دانشگاه های پذیرنده تشکیل شده است، برقرار شد. چک لیست های تخصصی هر ایستگاه پیش تر توسط استادان مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه توجیهی، ارزیابی و نهایی شد.
دکتر شیرزاد با بیان این مطلب که نمره آزمون مصاحبه به عنوان ‌۵۰ درصد از نمره کل  مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: امسال برای اولین بار ۲۰ درصد از نمره کل هر ایستگاه به ارزیابی شخصیت اجتماعی، قدرت تعامل مناسب، تعامل رفتاری، و انگیزه داوطلب برای ادامه تحصیل در رشته طب ایرانی اختصاص داده شده است تا امکان ارزیابی ویژگی های فردی و توانمندی های فراتر از محدوده تخصصی رشته مورد پذیرش نیز فراهم شود.
وی اضافه کرد: برگزاری و مدیریت آزمون توسط دانشگاه های علوم پزشکی که چند سالی است در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته است توانسته است در دقت نتایج و برقراری عدالت در ارزیابی داوطلبان نقش بسزایی داشته باشد.
آزمون امسال برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی، ایران، شاهد، زنجان، کرمان، اردکان و تبریز برگزار شد و دکتر الهام عمارت کار عضو هیأت بورد رشته طب ایرانی به نمایندگی از دبیرخانه علوم پایه وزارت بهداشت، نظارت بر این آزمون را بر عهده داشت.

خبرنگار: خاطره فهیمی

عکاس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی