محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برگزاری جلسه ماهانه دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه در دانشکده طب ایرانی

دکتر بهادری گسستن از طب ایرانی را غفلتی بزرگ دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، جلسه ماهانه دفتر ارتباط با دانش آموختگان روز دوشنبه ۲۷ آذر 96 به دعوت دانشکده طب ایرانی و با حضور دکتر رضایی زاده، دکتر بهادری، رئیس، دکتر گتمیری، قائم مقام و دکتر احمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان و اعضای این دفتر در سلامتکده احمدیه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب ایرانی، ضمن خوشامدگویی از برگزاری جلسه دفتر دانش آموختگان در دانشکده طب ایرانی ابراز خرسندی کرد و گفت: امسال بیست و دومین سال حضور من در دانشگاه علوم پزشکی تهران است و شاگردی استادان بزرگ این دانشگاه، همواره از بزرگترین افتخارات من بوده است.
رییس دانشکده طب ایرانی با بیان مسیر نامگذاری سلامتکده احمدیه، یاد مرحوم دکتر احمدیه و جایگاه ارزشمند ایشان را گرامی داشت و همچنین از خدمات ارزنده دکتر بهادری در راه ترویج طب ایرانی در خانه های بهداشت و همچنین فرهنگ سازی اصلاح سبک زندگی در سطح جامعه تقدیر کرد.
در ادامه دکتر رضایی زاده در مورد پیشینه تأسیس دانشکده طب ایرانی و تلاش هایی که در این مسیر صورت گرفته است، سخن گفت.
رییس دانشکده طب ایرانی در ادامه با بیان این مطلب که دانشکده طب ایرانی تاکنون مسیر درستی را طی کرده است  افزود: خوشبختانه دانشکده طب ایرانی به لحاظ سرانه تولید علم و ارتباطات بین رشته ای در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی همچنین تأکید کرد: برای ایجاد وحدت رویه و تجمیع و هم افزایی علمی بسیار نیازمند ارتباط با پیشکسوتان و دانش آموختگان دانشکده هستیم.
در ادامه دکتر بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، ضمن قدردانی از میزبانی دانشکده طب ایرانی، گسستن از طب ایرانی و آنچه در گذشته تاریخی طب ایران وجود داشته را غفلتی بزرگ دانست و افزود: طب جدید در واقع ادامه همان طب کهن ایران است و غفلت ما از این طب باعث شده است که در سال های اخیر، این علم توسط کسانی که تخصصی ندارند به بیراهه برود.
رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان ضمن تقدیر از تلاش های شجاعانه ای که در مسیر تأسیس دانشکده انجام شده است، بر اهمیت احیاء طب ایرانی تأکید کرد و افزود: دانشکده طب ایرانی دانشکده ای جوان و جویای نام است و من انگیزه و توان پیشرفت روز افزون را در این دانشکده شاهد هستم.
در ادامه جلسه با پخش فیلم کوتاهی از مرحوم دکتر اصفهانی یاد و خاطره این استاد بزرگ گرامی داشته شد.
دکتر معینی مسئول فنی سلامتکده طوبی در ادامه جلسه گزارشی از برگزاری کارگاه های آموزش عمومی حفظ الصحه در سلامتکده احمدیه ارائه کرد و از برنامه ریزی مدون برای ادامه آموزش های عمومی در دانشکده طب ایرانی خبر داد.  
در ادامه جلسه دکتر گتمیری، قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه با تأکید بر این مطلب که مبانی طب ایرانی علمی و اصولی است، افزود: دانشکده طب ایرانی خوشبختانه بسیار علمی مسیر را طی می کند و متدی که مورد استفاده قرار می دهد با متدولوژی طب مدرن هم راستا است و اگر این مسیر به همین صورت  طی شود، طب ایرانی جایگاه خود را باز می یابد.
اعضای دفتر ارتباط با دانش آموختگان در ادامه پیرامون برگزاری سمینار آموزش پزشکی و تعهد حرفه ای به گفتگو نشستند و کاندیداهای تعهد حرفه ای دانشکده ها را معرفی کردند.  
 خبر: خاطره فهیمی
عکس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی