محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی طب سوزنی در دانشگاه مدیپول ترکیه

دکتر امیرهومن کاظمی، سمینار آشنایی با طب سوزنی ویژه دانشجویان پزشکی و دو کارگاه تخصصی کاربرد طب سوزنی در بیماری های پوست و زیبایی و بیماری های نورولوژیک ویژه پزشکان، در دانشگاه مدیپول استانبول برگزار کرد.

برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی طب سوزنی در دانشگاه مدیپول ترکیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، دکتر امیرهومن کاظمی، عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی و نایب رئیس فدراسیون جهانی طب سوزنی، در راستای همکاری های بین المللی دانشکده طب ایرانی، با حضوری چندروزه در دانشگاه مدیپول استانبول ترکیه، مجموعه نشست های علمی - آموزشی با موضوع طب سوزنی به زبان انگلیسی در این دانشگاه برگزار کرد.

دانشگاه مدیپول استانپول یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور ترکیه است که تعداد زیادی دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه از حدود سه سال پیش، رشته ای با عنوان Traditional Medicine را در این دانشگاه راه اندازی و تعداد زیادی دانشجو از چندین کشور پذیرش کرده است. از سال گذشته نیز دوره تخصصی طب سوزنی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

سمینار آشنایی با مبانی طب ایرانی و طب سوزنی یکی از این مجموعه نشست های علمی بود که توسط دکتر کاظمی ویژه دانشجویان پزشکی دانشگاه مدیپول برگزار شد.

در این سمینار مباحثی چون معرفی طب مکمل و طب تلفیقی، معرفی طب ایرانی، تجربیات طب تلفیقی در درمان بیماری های نورولوژیک و مهارت های طب فشاری برای دانشجویان رشته پزشکی ارائه شد که با استقبال این دانشجویان مواجه شد.

از دیگر نشست های علمی برگزار شده، کارگاه تخصصی کاربرد طب سوزنی در بیماری های پوست و زیبایی ویژه پزشکان و اعضای هیأت علمی بود.

تکنیک های جدید طب سوزنی مورد استفاده در بیماری های پوست و زیبایی شامل درمان آکنه، ریزش مو(آلوپسی)، پسوریازیس، چین و چروک و تکنیک هایی برای سلامت و زیبایی پوست، از مباحث ارائه شده در این کارگاه تخصصی بود.

همچنین کارگاه دیگری با هدف آموزش مهارت های تخصصی استفاده از طب سوزنی در بازتوانی و کنترل علائم بیماری های مغز و اعصاب از جمله علائم بیماری های ام اس و پارکینسون و عوارضی که به دنبال سکته مغزی ایجاد می شود، برای پزشکان طب سوزنی برگزار شد.

در این کارگاه تکنیک ها و مهارت های مختلف طب سوزنی در کمک به بهبود این بیماران به پزشکان آموزش داده شد.

دکتر کاظمی همچنین از برنامه ریزی برای همکاری های آموزشی و پژوهشی مشترک بین دانشکده طب ایرانی و دانشگاه مدیپول استانبول خبر داد.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *