محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برگزاری نشست تخصصی مشارکت دانشگاه با پارک های بین المللی و صادرات محصولات دانش بنیان

پرفسور لی استاد دانشگاه گاچون کره جنوبی در دومین روزهمایش فناوری سلامت راهکارهای تجاری سازی دانش را عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی، به همّت معاونت تحقیقات و فناوری و دفترهمکاری باصنعت دانشگاه و مشارکت دانشکده طب سنتی، نشست تخصصی «مشارکت دانشگاه با پارک های بین المللی و صادرات محصولات دانش بنیان» با حضور دکتر خردمند معاون بین الملل دانشگاه، دکتر سرکار ریيس مركز تحقيقات علوم و تكنولوژي و پرفسور بونگ هی لی از  کرۀ جنوبی برگزار شد.
این نشست تخصصی با هدف آشنایی با رویکرد سایر دانشگاه ها در زمینه خلق ثروت بر اساس دانش و زمینه سازی برای ایجاد فرصت های اقتصادی و ایجاد منابع مالی پایدار برای دانشگاه بر اساس اقتصاد دانش محور برگزار شد.
پروفسور لی استاد دانشگاه گاچون، مدیر انستیتو کانسر و دیابت، مدیر مرکز ژنومیکس و پرتئومیکس، مدیر مرکزهمکاری های پزشکی شرکت سیگما آلدریچ و رئیس سازمان پروتئوم انسانی کره جنوبی است که در این نشست درخصوص راهکارهای اجرایی تجاری سازی دانش سخن گفت.
شاخص های تجاری سازی دانش و توسعه فناوری، اقدامات و سیاستگذاری های صورت گرفته در جهت صنعتی سازی علم، بسترسازی های لازم در نظام اقتصادی و سیستم آموزشی، دستاوردها و فرصت های ایجادشده در مسیر تجاری سازی دانش و لزوم حمایت و قانونمندی در راستای ایجاد فناوری و صنعتی سازی از مباحث مطرح شده توسط  پروفسور لی در این نشست بود.
دکتر خردمند معاون بین الملل دانشگاه نیز با اشاره به لزوم توسعه فعالیت های آموزشی و فناوری در عرصه بین المللی و ایجاد فرصت ها و منابع موردنیاز در تحقق این امر، ابراز امیدواری کرد که با تقویت گرنتها، ایجاد فرصتها و رفع موانع بتوان دانشگاه علوم پزشکی تهران را به نحو احسن در مسیر توسعه فناوری به پیش برد.
معاون بین الملل دانشگاه همچنین در این نشست از سیاست های دانشگاه در جهت آشنایی اعضای هیات علمی، اساتید، دانشجویان و حتی کارکنان دانشگاه با عرصه های بین المللی در قالب فرصت های مطالعاتی، ماموریت های آموزشی و سفرهای برنامه ریزی شده سخن گفت و بر حمایت همه جانبه دانشگاه از تحقیقاتی که منجر به صنعتی سازی شود، تاکید کرد.
گفتنی است مباحث مطرح شده در این نشست تخصصی، به ویژه چالشهای موجود در مسیر تجاری سازی تحقیقات توسط حاضرین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان نشست دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی از برگزاری کارگاه تخصصی باحضور پروفسور لی با موضوع شیوه های اجرایی و سیر صنعتی سازی دانشگاه خبر داد.
کارگاه تخصصی مذکور عصر همان روز به مدت دو ساعت برگزار شد و در این کارگاه پروفسور لی به تفصیل پیرامون مسیر طی شده توسط برخی دانشگاه های کره جنوبی در روند صنعتی سازی، برنامه ریزی و راهکارهای اجرایی، اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای کسب شده توسط اساتید این دانشگاه سخن گفت./ق

خبرنگار: خاطره فهیمی
عکس: اشکان نورکامی


خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی