محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برگزاری کارگاه معرفی تکنیک های طب فشاری و چی گنگ در دانشکده طب ایرانی

در کارگاه مشترک دانشکده طب ایرانی و دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا اسپانیا، کاربرد تکنیک های طب فشاری و چی گنگ در کاهش درد و استرس معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، کارگاه معرفی تکنیک های طب فشاری و چی گنگ، با حضور دکتر امیرهومن کاظمی عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی و دکتر فرناندو سالگادو مسؤول دوره طب سوزنی دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا اسپانیا، روز سه شنبه 17 اردیبهشت ماه 98 در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزارشد.
در ابتدا دکتر زرگران معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی، برگزاری این کارگاه را در راستای همکاری های دو جانبه دانشکده طب ایرانی و دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا اسپانیا و با هدف تبادل دانش و تجربه عنوان کرد.
در ادامه، دکتر کاظمی به شرح چرخه انرژی های حیاتی در بدن انسان و انتقال و کنترل این انرژی ها پرداخت و افزود: برهم خوردن تعادل چرخه انرژی در بدن انسان، دلیل ایجاد بسیاری از بیماری هاست که با انجام تکنیک هایی نظیر ماساژ، طب فشاری و ورزش های جسمی – ذهنی تای چی یا چی گنگ می توان چرخه انرژی های حیاتی بدن را به تعادل رساند و از این روش ها برای کاهش درد، استرس و بهبود کیفیت زندگی بیماران استفاده کرد.
این استاد دانشگاه پکن در ادامه، نقاط مرکزی چرخه انرژی در بدن را معرفی کرد و تأثیرات عمومی و موضعی طب فشاری در کاهش درد، استرس و ارتقاء سلامت فرد را برای هرکدام از این نقاط شرح داد.
در ادامه دکتر فرناندو سالگادو، پیرامون اصول ورزش های جسمی - ذهنی چی گنگ و کاربرد آن در کاهش استرس، پیشگیری از بیماری ها، افزایش کیفیت زندگی و درمان بیماری ها توضیحاتی ارائه و تصریح کرد: همان طور که قلب خون را به تمام شریان های بدن پمپ می کند، «چی» هم انرژی را در تمام کانال های انرژی بدن به جریان درمی آورد.
این استاد دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا اسپانیا با تأکید بر این مطلب که سه نکته کلیدی در تمرینات چی گنگ، موقعیت بدن در شیوه اجرای حرکات، چگونگی تنفس و تمرکز است، به صورت عملی بخشی از تمرین های ورزشی اولیه چی گنگ را آموزش داد که شرکت کنندگان در جلسه نیز در ادامه به اجرای این حرکات پرداختند.
خبرنگار: خاطره فهیمی
عکاس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی