محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برگزاری کمیته استانداردسازی طب سوزنی چین با حضور یک پزشک ایرانی

نشست کمیته تخصصی استاندارد سازی بین المللی تکنیک ها، روش ها و خدمات طب سوزنی کشور چین با حضور دکتر امیرهومن کاظمی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، هدف ازاین نشست بررسی و تصویب استاندارد سازی بین المللی برخی تکنیک های طب سوزنی، روش های مختلف تشخیصی، درمانی و ابزار به منظور ارتقا کیفیت خدمات طب سوزنی در سطح دنیا است که با حضور مقاماتی از وزارت بهداشت، فرهنگستان طب چینی، فدراسیون جهانی طب سوزنی و طب چینی و اساتید مطرح این رشته برگزار شد.
وزارت بهداشت چین از چند سال پیش با همکاری دانشگاه ها و فدراسیون جهانی طب سوزنی و طب چینی اقدام به استانداردسازی بین المللی خدمات طب سوزنی و گیاهان دارویی کرده است و در تلاش است برای همه این خدمات استاندارد ایزو دریافت کند.
به گفته دکتر سانگ بین شنگ دبیرکل سیاستگذاری و نظارت سازمان طب سنتی چین، طب سوزنی و طب های مکمل و سنتی متعلق به کشور خاصی نیست و باید زمینه ای فراهم آورد تا همه مردم دنیا از خدماتی با کیفیت بالا و استاندارد بهره مند شوند. بنابراین در قدم اول لازم است این خدمات با توجه به نیاز و شرایط کشورهای مختلف دنیا استاندارد سازی شود تا هم در ارایه خدمات و هم در پایش و نظارت معیاری بین المللی وجود داشته باشد.
نکته قابل توجه این نشست تخصصی رسمی حضور یک پزشک ایرانی به عنوان تنها متخصص خارجی این کمیته بود. دکتر امیرهومن کاظمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نائب رییس فدراسیون جهانی طب سوزنی که در سال های گذشته نیز در نشست های مختلف مشورتی این کمیته  حضور داشته است درهمین رابطه گفت: در چند سال گذشته نشست های تخصصی زیادی برای استاندارد سازی بین المللی ابزار و وسایل طب سوزنی، تکنیک های رایج این رشته و روش های اجرای آن بر روی بیماران با هدف افزایش اثربخشی و جلوگیری ازعوارض جانبی احتمالی برگزار شده است.
این استاد ایرانی دانشگاه پکن همچنین اظهار داشت: استاندارد ایزو به تازگی برای برخی خدمات دریافت شده است و تلاش برای ارتقا استانداردهای بین المللی به منظور افزایش کیفیت خدمات طب سوزنی و طب سنتی در کلینک های سراسر دنیا ادامه دارد.
دکتر کاظمی ادامه داد: در صورت تصویب یک استاندارد بین الملی برای این خدمات، پزشکان و مراکز درمانی طب سوزنی سراسر دنیا می توانند از آن به عنوان الگو برای بهبود کیفیت خدمات استفاده کنند، این امر در آینده به افزایش کیفیت آموزش و پژوهش نیز منجر خواهد شد و توسعه علمی و دانشگاهی طب مکمل و فراگیر را به ارمغان خواهد آورد.
به گفته وی این نشست، جلسه بررسی نهایی و تصویب برخی از روش های طب سوزنی بود که بعد از تصویب در این کمیته، باید به تأیید سازمان طب چینی وزارت بهداشت چین هم برسد.
دکتر کاظمی همچنین تصریح کرد: کشورهای مشرق زمین روش های پزشکی با ارزشی را طی قرن های متمادی حفظ و صیانت کرده اند و اکنون وقت آن رسیده است که بیش از پیش آنها را برای ارتقا سلامت همه مردم دنیا به اشتراک بگذارند.
دکتر هوانگ لونگ شیانگ رییس این کمیته نیز ضمن استقبال از حضور یک پزشک ایرانی در این کمیته، آن را در ارتباط دو مکتب طب ایرانی و چینی مؤثر دانست.
وی همچنین گفت: مکاتب طبی مختلف دنیا از جمله طب چینی و ایرانی قابلیت ارائه خدمات بیشتری به دنیا را دارند که شرط آن صحبت به زبان علمی پزشکی روز و افزایش کیفیت خدمات است و در این میان همکاری های بین المللی هم از جایگاه خاصی برخوردار است.

خبر: خاطره فهیمی

کلمات کلیدی
خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *