محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

تأکید رییس پژوهشگاه سرطان پستان بر ضرورت بهره برداری از پتانسیل های دو طب مدرن و فراگیر علیه سرطان

راه اندازی نرم افزار راهنمای بیماران در حوزه سرطان و برگزاری کارگاه تغذیه و رژیم درمانی از برنامه های جنبی نخستین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی، دکتر مجیدزاده رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی در نشست خبری نخستین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، موضوع این کنگره را از زمینه های مورد بحث و چالش در حوزه پزشکی عنوان کرد و افزود: امیدواریم در این کنگره ظرفیت‌های طب سنتی را از زیرغبارها خارج کرده و نقاط روشن و مثبت آن را به درستی به مردم معرفی کنیم. طب سنتی از ظرفیت‌های فراوانی در کمک به بیماران برخوردار است که در سایه شارلاتان بازی عده‌ای سودجو مغفول مانده و متخصصان طب رایج را هم به استفاده از این شیوه بی رغبت کرده است.
وی در ادامه با بیان این که چالش ها و مشکلات زیادی بین متخصصان طب مدرن و طب فراگیر در درمان بیماران سرطانی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: وجود پتانسیل بالقوه و بالفعل در متخصصان طب مدرن رایج و نیز متخصصان طب فراگیر و مکمل در درمان بیماری بر کسی پوشیده نیست، اما در این میان همکاری و هماهنگی این دو گروه بسیار ضروری است تا ادامه درمان بیماران سرطانی با موفقیت بهتری حاصل شود. چالش های این دو گروه باعث شده است تا به برگزاری اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان اقدام کنیم تا بتوانیم آخرین روش های درمان بیماران سرطانی را با همکاری طب رایج و طب مکمل ارائه کنیم.
رییس کنگره ملی طب فراگیر در سرطان، به مقوله پیشگیری اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری سعی خواهیم کرد تا محتوای علمی مناسب و اقدامات پیشگیرانه را ارائه کنیم که البته در این حوزه روش ها و مدارک علمی بسیاری در کشور وجود دارد مانند تغذیه، فیزیکال، طب مکمل و طب سنتی که باید به طور دقیق و جدی به آنها پرداخته شود.
دکتر مجید زاده در ادامه افزود: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت " من می توانم و ما می توانیم" است که در راستای پیشگیری و کاهش نرخ ابتلا به سرطان توصیه شده است.این کنگره در هفته سرطان ترتیب داده شد تا اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد و آموزش هایی به بیماران و متخصصان ارائه کنیم .
رئیس پژوهشگاه سرطان پستان تصریح کرد: روز پنج شنبه 15 بهمن ماه همزمان با روز جهانی سرطان و دومین روز برگزاری نخستین کنگره طب فراگیر در سرطان، جشنواره بهبودیافتگان سرطان با حضور جمعی از بیماران درمان شده از ساعت 16 تا 18 در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود. در این مراسم برنامه های شاد، جذاب و در عین حال آموزشی تدارک دیده شده که طی آن تجارب بهبودیافتگان سرطان به بیماران منتقل می‌شود.
دکتر مجیدزاده  در پایان از تهیه نرم افزار راهنمای سرطان پستان از مرحله پیشگیری تا درمان و پس از درمان در پژوهشکده سرطان پستان و قرار گرفتن آن روی سایت پژوهشکده خبر داد و گفت: این سایت سوالات بیماران سرطانی را در زمینه های مختلف پاسخگو خواهد بود و با ارتباط گرفتن با بیماران و پزشکان می تواند روند درمان بیماری سرطان را تسهیل کند.
دکترعلی سالاری تبار، دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان هم از برگزاری مراسم افتتاحیه کنگره صبح روز چهارشنبه 14 بهمن با حضور دکتر مخبر، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر خدادوست، معاون وزیر بهداشت و دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد.
به گفته وی، این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای رشته های مختلف از جمله فوق تخصص‌های خون و سرطان، متخصصان جراحی عمومی و پرتودرمانی، زنان و زایمان، فارماکولوژی، فارماکوگنوزی و داروسازی بالینی است./ق

کلمات کلیدی
خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی