محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

تشکیل دو گروه جدید دانشکده طب ایرانی در شبکه علمی یوسرن

پس از گروه فیتوفارماکولوژی، گروه های طب مکمل و تلفیقی و تاریخ پزشکی در شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن تشکیل شدند.

گروه های فعال دانشکده طب ایرانی در شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، در راستای اهداف شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن که گسترش آموزش و پژوهش علمی اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت پیشرفت علم را در دستور کار دارد، دانشکده طب ایرانی نیز تشکیل گروه های علمی در این شبکه را به منظور روشن کردن مفاهیم اساسی طب ایرانی و جایگاه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و ارائه درک بهتری از روشهای درمانی طب ایرانی، و همچنین مطالعات و تحقیقات همزمان در زمینه تاریخ پزشکی و ایجاد یک گروه تحقیقاتی علمی و آموزشی با هدف آموزش روش های تحقیق، انتشار و توسعه مطالعات و تحقیقات، در پیش گرفته است.

نخستین گروه یوسرن فعال در دانشکده طب ایرانی در سال ۱۳۹۵ با نام گروه فیتوفامارکولوژی تشکیل شد. بنیانگذار این گروه دکتر روجا رحیمی و مدیر اجرایی گروه دکتر رودابه بهرام سلطانی هستند.

در اسفند سال ۱۳۹۹، دو گروه دیگر فعال در دانشکده تشکیل شدند. گروه طب مکمل و تلفیقی با بنیانگذاری دکتر لیلا شیربیگی و مدیریت اجرایی دکتر نیوشا اسماعیل زاده و گروه تاریخ پزشکی با بنیانگذاری دکتر آرمان زرگران و مدیریت اجرایی حامد آهن‌سازان در حال فعالیت هستند.

به تازگی خبر تشکیل این دو گروه در مجله مطالعات تاریخ پزشکی شیراز نیز به چاپ رسیده است.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *