محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

دکتر ریحانه علی پور: جشنواره طب ایرانی بزرگترین رویداد ملی طب ایرانی دانشگاهی است

دکتر ریحانه علی پور، دانشجوی برتر رشته طب ایرانی سومین جشنواره طب ایرانی گفت: توکل و امید، پشتکار و تلاش، برنامه ریزی و مسئولیت پذیری، بصیرت و شناخت درست از مسیر و چشم انداز و حرکت بدون حاشیه به سمت آن، ویژگی های دانشجوی موفق است.

دکتر ریحانه علی پور، دانشجوی برتر رشته طب ایرانی سومین جشنواره طب ایرانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، دکتر ریحانه علی پور، دانشجوی دکتری تخصصی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین جشنواره طب ایرانی به عنوان دانشجوی برتر رشته طب ایرانی برگزیده شد.

روابط عمومی دانشکده طب ایرانی به همین مناسبت، گفتگویی با وی داشته است که در ادامه می خوانید.

خانم دکتر علی پور لطفا خودتان را معرفی کنید و از پیشینه فعالیت های خود بگویید.

به نام خدا. من ریحانه علی پور هستم، متولد رشت، مادر دو فرزند، فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، ورودی سال 1397 دکتری تخصصی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران.

دلیل انتخاب رشته طب ایرانی و دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی شما چه بوده و چه چشم اندازی از تحصیل در این رشته در نظر داشتید؟

در ابتدا بنده خیلی موافق طب سنتی نبودم، در دوران اینترنی با یکی از دستیاران این رشته آشنا شدم، به واسطه ایشان با همکاران و اساتید طب ایرانی به گفتگو و مشورت پرداختم و از نزدیک روند درمان بیماران را در سلامتکده ها دیدم و در نهایت به این نتیجه رسیدم این رشته همان فرصتی است که می تواند مرا به اهدافم نزدیک کند. ضمنا در این انتخاب همسرم نیز دخیل بودند.

از کودکی دوست داشتم در دانشگاه تهران تحصیل کنم که خوشبختانه در دوره تخصص این توفیق فراهم شد.

امید دارم هم من برای این رشته مفید باشم و هم این رشته برای من و بیمارانم.

شما به عنوان دانشجوی برتر رشته طب ایرانی در سومین جشنواره طب ایرانی برگزیده شدید. چه معیارهایی برای این انتخاب وجود داشت و چه عواملی در برگزیده شدن شما دخیل بود؟

معدل، سابقه تدریس، آموزش حفظ الصحه، فعالیت های دانشجویی، جهادی، فرهنگی و ورزشی و المپیادها از معیارهای این محور بود.

من از ابتدا به اصطلاح بچه درسخوان بودم. در دوران عمومی هم جزو 10 درصد برتر فارغ التحصیلان دانشگاه ایران شدم. معدل دوران آموزشی دکتری تخصصی من هم 19.49 است. علاوه بر آن در بحث حفظ الصحه فعالیت و پروژه هایی را در خدمت همکاران طب ایرانی، دانش آموزان و عموم مردم بودم و هستم. در بحث فعالیت های دانشجویی هم به عنوان یکی از اعضای هیئت مؤسس و شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویی طی سنتی ایران و طب مکمل (prcomed) در خدمت بزرگواران هستم. تدریس، شرکت در جشنواره ها و فعالیت های جهادی هم در انتخاب هیئت داوران جشنواره مؤثر بوده است.

به نظر شما شاخص ها و ویژگی های دانشجوی موفق چیست؟

توکل و امید، پشتکار و تلاش، برنامه ریزی و مسئولیت پذیری، بصیرت و شناخت درست از مسیر و چشم انداز و حرکت بدون حاشیه به سمت آن.

مهمترین چالش های کنونی در جامعه علمی کشور در حوزه طب ایرانی از نگاه شما چیست؟

متأسفانه این رشته به دلایلی از جمله سوء مدیریت مسئولین دچار حواشی زیادی است. این حواشی باعث اتلاف وقت و انرژی دستیاران، اساتید و همکاران دانشگاهی می شود. از یک سمت ورود قارچ گونه افراد با تحصیلات غیرپزشکی به حوزه درمان و از سوی دیگر کم لطفی برخی همکاران طب نوین، به این رشته آسیب می زند. به نظر بنده لازمه مقابله، کنترل و حذف این حواشی، دلسوزی صادقانه، همدلی و مدیریت صحیح و با مطالعه تک تک اعضای جامعه دانشگاهی طب ایرانی، به ویژه مدیران کشوری است.

روند اجرایی برگزاری سومین جشنواره طب ایرانی را چطور ارزیابی می کنید و نقش برگزاری چنین جشنواره هایی را در ارتقای جایگاه طب ایرانی چطور می بینید؟

فاصله نزدیک برگزاری دومین و سومین جشنواره و از طرفی مسائل خاص امسال، باعث شد از لحاظ اجرایی فشار زیادی بر تیم اجرایی جشنواره باشد و خب به همین دلیل نقص هایی هم وجود داشت. نقطه قوت این جشنواره رشد حدود 5 برابری شرکت کنندگان و استقبال ویژه دانش آموزان بود. من از همین جا از عزیزان برگزار کننده جشنواره تشکر می کنم و خدا قوت می گویم.

من معتقدم این جشنواره بزرگترین رویداد ملی طب ایرانی دانشگاهی است و ظرفیت زیادی برای ارتقای جایگاه طب ایرانی دارد. ان شاءالله با همت و مدد همه اعضای خانواده طب ایرانی از این ظرفیت، نهایت بهره را ببریم.

برنامه آینده شما چیست؟

قصدم این است که در هر جایگاه و نقشی که هستم آن میزان که باید و شاید تأثیرگذار و مفید باشم. ان شاءالله که در نهایت هم خودم از خودم راضی باشم و هم پروردگارم.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *