محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

دکتر شهرزاد ایران نژاد ماحصل مطالعات یک ساله خود را در دانشکده طب سنتی ارائه کرد

دانشجوی دوره دکترای کالج مفاهیم اولیه انسان و طبیعت در آلمان، تئوری انتقال از یک حوزه دانش به حوزه دیگر را مبنای مطالعات خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی،در نشستی که با حضور دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب سنتی، اعضای هیأت علمی و دستیاران طب سنتی و داروسازی سنتی در محل سلامتکده احمدیه برگزار شد، دکتر شهرزاد ایران نژاد گزارشی از روند مطالعات یک ساله خود را ارائه کرد.
دکتر ایران نژاد هم اکنون درحال گذراندن دوره PhD در کالج مفاهیم اولیه انسان و طبیعت در کشور آلمان است. عنوان پایان نامه دکتر ایران نژاد " جایگیری حواس باطنی ابن سینایی در بدن بقراطی" است که ایشان مطالعات خود را برپایه معناشناسی تاریخی و با رویکرد انتقال دانش مرتبط با حواس باطنی از یونان باستان به جهان اسلام بنیان نهاده است. پروفسور پالیچ و پروفسور التهوف به عنوان استادان راهنما و پروفسور فیشر و پروفسور پورمن به عنوان استادان مشاور، دکتر ایران نژاد را در این مطالعات همراهی می کنند.
دکتر ایران نژاد درگیری فلسفه و طب در قانون ابن سینا و به تعبیری نسبت پیدا کردن مفاهیم نظری به بدن فیزیکی را اساس مطالعات خود عنوان کرد و پیرامون روند شکل گیری و پیشرفت مطالعات خود به تفصیل توضیحاتی ارائه کرد.
توضیح این که در پایان این نشست که بسیارمورد توجه قرار گرفت، اساتید حاضر در جلسه به طرح پرسش و تبادل نظر پیرامون مبحث ارائه شده پرداختند.  

خبر:خاطره فهیمی
عکس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی