محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

رونمایی از داروی هانی ژل با حضور وزیر بهداشت

دکتر هاشمی بر حمایت همه جانبه وزارت بهداشت از طب ایرانی اصیل و آکادمیک تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، داروی «هانی ژل» تازه ترین دستاورد مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز دوشنبه 12 آذرماه با حضور وزیر بهداشت در دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رونمایی شد.
در این مراسم شش محصول در حوزه دارو و فرآورده های دارویی که توسط شرکت های دانش بنیان تجاری سازی شده و وارد بازار شده اند، رونمایی شد.
دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان این مطلب که این محصولات برای اولین بار تولید شده اند و مراحل مختلف تحقیق و پژوهش را پشت سر گذاشته اند، بر این نکته که ایمنی و اثربخش بودن آنها نیز ثابت شده است، تأکید کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی، ضمن ابراز خرسندی از تلاش و اراده جوانان و دانشمندانی که در بستر شرکت های دانش بنیان در حوزه تولیدات و محصولات پزشکی، دستاوردهای ارزنده ای کسب کرده اند؛ استفاده از این فرصت ها را به ویژه در شرایط کنونی بهترین راهکار برای مقابله با تحریم ها دانست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم تشویق جامعه به استفاده از محصولات داخلی، گفت: محصولاتی که با تأیید و نظارت وزارت بهداشت وارد بازار می شوند، از نظر استانداردهای کیفی و اثربخشی مورد تأیید و ضمانت ماست و مردم می توانند به این محصولات اعتماد کنند البته در صورتی که شرکتها با گذر زمان سطح کیفی محصولات خود را تنزل ندهند.
دکتر هاشمی در ادامه به تولیدکنندگان جوان توصیه کرد که سرمایه اجتماعی را از مسیر ارتقاء کیفیت و رعایت انصاف در قیمت گذاری کسب کنند و افزود: همه چیز از مسیر علم می گذرد. احترام به علم، گذر از خود بزرگ بینی، استفاده از علم روز دنیا، و حمایت از محصولات بومی راه رسیدن به موفقیت و غلبه بر کمبودها و فشارهاست و نتیجه ای که حاصل می شود بالاترین جهاد و خدمت به کشور است.
در ادامه، مسئولان و مدیران شرکت های دانش بنیان به معرفی محصولات خود پرداختند.

دکتر رضایی زاده رییس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی، درباره داروی «هانی ژل» و مراحل تولید آن چنین بیان کرد: مراحل تحقیق و توسعه این دارو از سال 89 آغاز شده است و این دارو حاصل تلاش و پژوهش بیش از 10 نفر از اعضای هیأت علمی و دستیاران و متخصصان آنکولوژی و داروسازی است. برای این دارو تاکنون 2 کلینیکال ترایال با همکاری مرکز تحقیقات رادیوتراپی آنکولوژی انستیتوکانسر بیمارستان امام خمینی (ره) و بخش پرتودرمانی بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است و تحقیقات بیشتر و گسترده تر با همکاری مرکز تحقيقات رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین پژوهشکده معتمد و مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی درحال انجام است.
دکتر هاشمی در پایان، بر حمایت وزارت بهداشت از طب ایرانی تأکید کرد و افزود: ما به شدت طرفدار طب ایرانی هستیم اما آنچه که اصیل و علمی است و در دانشگاه ها تدریس می شود. ما در حال حاضر هفت دانشکده طب ایرانی داریم که به لحاظ علمی بسیار قوی و قابل رقابت با سایر دانشگاه ها هستند. باید این تلاش و انگیزه را قدر بدانیم و حمایت کنیم.
وزیر بهداشت همچنین ضمن قدردانی از تمام نهادهایی که در راه مبارزه با فعالان غیرمجاز حوزه طب ایرانی، با وزارت بهداشت همکاری دارند از تمام رسانه ها درخواست کرد مجالی برای سوء استفاده این افراد و اشاعه تجویزهای غیر علمی فراهم نکنند.

خبرنگار: خاطره فهیمی
عکاس: اشکان نورکامی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی