محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

مراسم خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود دانشکده طب ایرانی برگزار شد

دانشجویان نو ورود دانشکده طب ایرانی با آیین نامه های آموزشی، رویکردهای پژوهشی و فرآیندهای بالینی دانشکده آشنا شدند.

مراسم خوشامدگویی دانشجویان نو ورود دانشکده طب ایرانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، مراسم خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود دانشکده طب ایرانی، به‌صورت مجازی و حضوری در روز دوشنبه 29 دی‌ماه 99، با حضور دکتر حسین رضایی زاده، رئیس دانشکده، معاونان، مدیران گروه‌های آموزشی، اعضای هیئت‌علمی، دستیاران و دانشجویان نو ورود دانشکده در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، به شیوه‌ای متفاوت از سال‌های پیشین و به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد، دکتر رضایی زاده به دانشجویان نو ورود دانشکده خیرمقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که دوران تحصیل این دانشجویان در دانشکده طب ایرانی، با همراهی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشکده دورانی پربار، پرثمر و درخشان باشد.

رئیس دانشکده طب ایرانی در ادامه افزود: در سالی که شما به دانشکده وارد شدید ما با چالش کرونا و آموزش‌های آنلاین مواجه هستیم و این تجربه جدیدی برای همه دانشگاه‌ها بوده است. در سالی که گذشت روند تولید محتوای مجازی دروس، به‌اجبار شرایط کرونا تسریع شد که البته این اتفاق، گام مهم و مفیدی بود.

دکتر رضایی زاده همچنین بیان کرد: همان‌طور که ما مراسم خوشامدگویی به دانشجویان جدید دانشکده را برخلاف سال‌های گذشته به شیوه‌ای متفاوت برگزار کردیم، متأسفانه این شرایط موجب می‌شود که ارتباط‌های کلامی و حضوری کاهش پیدا کند و این امر کار آموزش را سخت‌تر می‌کند اما مجموعه دانشکده تلاش خواهد کرد که این ارتباطات با دانشجویان حفظ شود.

وی در ادامه افزود: بی‌شک کم و کاستی‌هایی در دانشکده داریم و خواهیم داشت، اما تلاش خواهیم کرد که کاستی‌ها را برطرف کنیم و همواره به‌سوی بهتر شدن گام برداریم.

دکتر رضایی زاده در ادامه به معرفی معاونان، مدیران گروه‌های آموزشی، اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان دانشکده پرداخت و در خصوص فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشکده صحبت کرد.

در ادامه جلسه دکتر روجا رحیمی، معاون پژوهشی دانشکده با بیان این مطلب که دانشجویان چشم‌وچراغ دانشکده هستند، گفت: دانشکده بدون حضور دانشجویان صفایی ندارد و امیدواریم که به‌زودی بتوانیم شور و شوق حضور دانشجویان را در دانشکده داشته باشیم.

وی در ادامه پیرامون رویکردهای پژوهشی دانشکده سخن گفت و در خصوص برگزاری کارگاه‌های پژوهشی در دانشکده و شیوه بهره‌گیری دانشجویان از کتابخانه و آزمایشگاه دانشکده توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه جلسه، دکتر ساداتی، مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده حیطه فعالیت‌های این دفتر را شرح داد و کمیته توسعه آموزش دانشجویی را معرفی کرد و همچنین از دانشجویان خواست که پیشنهادها و طرح‌های نوآورانه خود را به‌منظور بهینه‌سازی فعالیت‌های آموزشی دانشکده ارائه دهند.

دکتر محمدحسین آیتی، مدیر گروه آموزشی تاریخ پزشکی هم در ادامه جلسه، ضمن ابراز امیدواری برای تحقق اهداف دانشجویان در طی مسیر آموزش خود در دانشکده طب ایرانی، بر اهمیت تاریخ پزشکی و تسلط بر متون تأکید کرد و افزود: در مقطع آموزشی PhD آنچه اهمیت دارد دانشجو محوری است. دانشجو راه را از استاد می‌آموزد اما باید مسیر را با کنکاش‌های خود طی کند و درنهایت بتواند در پایان این مقطع، علم بشر را یک قدم به جلو ببرد و در این مسیر، یکی از الزامات مهم، آشنایی کامل با روش تحقیق است.

در ادامه دکتر لیلا شیربیگی، معاون آموزشی دانشکده، ضمن تبریک به دانشجویان برای پذیرفته شدن در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انتظاری که ما از شما دانشجویان داریم این است که آنچه استادان از دانش به شما می‌دهند را وسیله‌ای برای تلاش و پیدا کردن ایده‌های ذهنی خود بدانید. از دانشجویان سال‌های پیش دانشکده کمک و راهنمایی بگیرید تا راه را روشن‌تر ببینید و مسیری را طی کنید که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران از شما انتظار دارد.

وی در ادامه بخشی از فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشکده و آیین‌نامه‌های آموزشی را شرح داد.

در ادامه جلسه، اعضای هیئت‌علمی دانشکده به معرفی خود پرداختند و گرایش‌های تخصصی و رویکردهای مطالعاتی خود را شرح دادند.

دانشجویان نو ورود دانشکده نیز ضمن معرفی خود و بیان علاقه‌مندی‌هایشان، پرسش‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و از مسئولان دانشکده پاسخ گرفتند.

 

در پایان جلسه، مجموعه‌ای از اطلاعات موردنیاز دانشجویان شامل آیین‌نامه‌های آموزشی و کتابچه معرفی دانشکده، به همراه هدایایی به دانشجویان نو ورود دانشکده تقدیم شد.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *