محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

معرفی طب های سنتی تایلندی و چینی در دومین روز کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی

شیوه های درمانی مبتنی بر اعمال یداوی در طب های سنتی تایلندی و چینی و اثربخشی آنها به مخاطبان کنفرانس بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی ارائه شد.

دومین روز کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، دومین روز از کنفرانس و کارگاه بین المللی اعمال یداوی در طب سنتی، با ارائه سخنرانی ها و کارگاه های تخصصی با تمرکز بر طب های سنتی تایلندی و چینی، در دو پنل صبح و بعدازظهر جمعه 22 اردیبهشت 1402 در سالن دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در نخستین پنل، متخصصان طب سنتی کشور تایلند به معرفی رویکردهای طب سنتی تایلندی در اعمال یداوی پرداختند.
در این بخش، دکتر پراویت آکاراسرینونت پیرامون جایگاه طب سنتی تایلندی در سیستم درمانی کشور تایلند و دکتر مانماس وانابهوم درباره رویکردهای طب سنتی تایلندی و درمان های غیرگیاهی و کاربردهای آن سخنرانی کرد. 
در ادامه، دکتر سوپاکیچ سوواناترای به همراه دکتر سوکری کید، در کارگاهی مشترک شیوه های درمانی اعمال یداوی برای دردهای سر و گردن در طب سنتی تایلند را معرفی کردند. 
در پنل بعدازظهر، متخصصان طب چینی، مخاطبان کنفرانس را با جایگاه و روش های اعمال یداوی در طب چینی آشنا کردند.
در ابتدا دکتر چائو آن، به صورت آنلاین پیرامون درمان‌های گیاهی و طب سوزنی برای بیماران مبتلا به سرطان سینه سخنرانی کرد.
در ادامه، دکتر تی آن یوآن یو، تکنیک های پایه ماساژ توی نا و کاربردهای آن را به ویژه در بهبود بی خوابی و دمانس، معرفی کرد و سپس به صورت عملی این تکنیک ها را برای مخاطبان کنفرانس اجرا کرد.
مراسم با پخش فیلم سخنرانی دکتر شی چیائو ما  با موضوع استراتژی بالینی استفاده از تکنیک های نیدلینگ برای بهبود اثربخشی طب سوزنی ادامه پیدا کرد. 
در ادامه‌ دکتر حمیدرضا بهرامی، پس از اجرای کوتاهی از تکنیک های ریلکسیشن برای مخاطبان، سخنرانی خود را با موضوع تکنیک های ویژه نوزادان در ماساژ توی نا ارائه کرد و سپس این تکنیک ها را به صورت عملی اجرا کرد.
در پایان این مراسم، دکتر کاظم فرهمند درباره شیوه های درمانی شب ادراری در طب چینی و دکتر محمدحسین آیتی با موضوع راهکارهای درمانی طب چینی برای گریه های شبانه نوزادان سخنرانی کردند.
کلمات کلیدی
خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *