محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

نخستین نشست دوره جدید شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی برگزار شد

دکتر حسین رضایی زاده گفت: شورای جدید مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی مجموعه ای متشکل از علم و دانشگاه، صنعت و تولید، و سیاستگذاری است.

نخستین نشست دوره جدید شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، بیست و دومین جلسه شورای مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی (نخستین نشست از دوره جدید) با حضور دکتر حسین رضایی زاده، رئیس مرکز رشد، و اعضای پیشین و جدید مرکز، روز شنبه 1 مردادماه 1401، در ساختمان احمدیه دانشکده طب ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر رضایی زاده ضمن بیان خیرمقدم به اعضای جدید مرکز، نام و یاد استاد فقید مرحوم دکترغلامرضا امین را گرامی داشت و افزود: امیدوارم با ترکیب جدید شورای مرکز که متشکل از بزرگانی از جامعه علمی و دانشگاهی، صنعت و تولید، سیاستگذاری، و همچنین رؤسای 2 صندوق فعال در حوزه سلامت است، بتوانیم در مسیر پیشبرد اهداف این مرکز گام های مؤثرتری برداریم.   

وی در ادامه، به منظور آشنایی اعضای جدید مرکز رشد با فعالیت های این مرکز، گزارشی از خلاصه عملکرد این مرکز ارائه کرد.

مختصری از تاریخچه تأسیس مرکز رشد، ساختار مرکز، فهرستی از شرکت های مستقر وغیرمستقر که خروج موفق یا انحلال داشتند، معرفی شرکت هایی که درحال حاضر در مرکز مستقر هستند و طرح ها و محصولاتشان، چگونگی استقرار شرکت ها، و روند ساخت و ساز ساختمان جدید مرکز رشد، بخش هایی از این گزارش بود. 

دکتر رضایی زاده در ادامه جلسه، از برقراری تعامل با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران و طراحی دو نشست مشترک خبر داد.

نشست تخصصی مدیران شرکت های دانش بنیان با مدیران تحقیق و توسعه کارخانه های دارویی و غذایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و نشست الگوی مدیریت دارایی های فکری و تجاری سازی دانش با همکاری مرکز تحقیقات پرتودرمانی سرطان، دو نشست برنامه ریزی شده هستند.

رئیس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی، همچنین از طراحی دوره آموزشی پودمانی کسب و کار با موضوع تولید دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی فرآورده های طبیعی، ویژه دستیاران داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد.

دکتر رضایی زاده در ادامه پیرامون روند تأسیس و اجرایی شدن مرکز نوآوری و شتاب دهنده طب ایرانی و داروسازی سنتی، و همچنین درخواست های جدید ارائه شده به مرکز سخن گفت.

در ادامه جلسه اعضای شورای مرکز، پیرامون مباحث مطرح شده گفتگو و تبادل نظر کردند. 

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *