محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی طرح ویزیت بیماران کم برخوردار را اجرا کردند

پزشکان متخصص طب ایرانی در مناطق حاشیه شهر تهران، ویزیت و مشاوره رایگان اصلاح سبک زندگی به خانواده های کم برخوردار ارائه می دهند.

ویزیت بیماران کم برخوردار توسط نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا و نیاز جامعه به حفظ بیشتر سلامتی و قابلیت‌های مهم طب ایرانی در پیشگیری از بیماری ها و کمک به بهبود بیماران، و همچنین اهمیت آموزش و اصلاح سبک زندگی جامعه، به درخواست قرارگاه جهادگران سلامت استان تهران و بسیج جامعه پزشکان، پایگاه های سلامت محلی، برپا شده است.
در همین راستا، واحد مشارکت های مردمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بنیاد ملی طب ایرانی و جمعی از جهادگران و خیّرین، برگزاری اردوهای جهادی باهدف ارائه مشاوره و ویزیت طب ایرانی و آموزش اصلاح سبک زندگی را آغاز کرده است.
در این طرح، پزشکان و متخصصان طب ایرانی به صورت داوطلبانه با حضور در مناطق حاشیه شهر تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی، به بیماران نیازمند و همچنین خانواده های شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم گردان فاطمیون، خدمات رایگان ارائه می دهند.
بخشی از این طرح جهادی، شامل اردوهای سلامت است که با همکاری مجموعۀ جهادی باشگاه سلامت بانوان مهاد و با تمرکز به ارائه خدمات به بانوان اجرا می شود. نخستین مرحله این اردو به مناسبت ولادت پیامبراکرم(س) در روز سه شنبه 13 آبان ماه 99 در روستای گل حصار باقرشهر برگزار شد و مرحله دوم آن در روز جمعه 23 آبان ماه در روستای قشلاق اول قرچک ورامین به اجرا در آمد.
در این اردوها علاوه بر ویزیت رایگان و پایش سلامتی بانوان، خانه های سلامتی در محلات برای برگزاری برنامه های آموزش اصلاح سبک زندگی تشکیل می شود. در این طرح، برای بیماران تشکیل پرونده انجام می شود و درصورت نیاز، پیگیری های بعدی در سلامتکده های طب ایرانی انجام خواهد شد. همچنین بلافاصله بعد از برگزاری اردوهای سلامت، برنامه های آموزشی به منظور تحول و اصلاح سبک زندگی بانوان آغاز می شود.
در نظر است برگزاری این اردوهای جهادی با هدف ارائه خدمات به قشر آسیب پذیر جامعه به صورت هفتگی ادامه پیدا کند.

کلمات کلیدی
خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

تصاویر

ویزیت بیماران کم برخوردار توسط نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی ویزیت بیماران کم برخوردار توسط نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی ویزیت بیماران کم برخوردار توسط نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی ویزیت بیماران کم برخوردار توسط نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی ویزیت بیماران کم برخوردار توسط نیروهای جهادی دانشکده طب ایرانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *