محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

پژوهشگر سریلانکایی از دانشکده طب ایرانی بازدید کرد

دکتر زمیر کریم، مکتب طب ایرانی را یکی از کهن ترین و تأثیرگذارترین مکاتب طبی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، دکتر زمیر کریم، پژوهشگر سریلانکایی که پیرامون تأثیر تمدن ایران در تاریخ پزشکی سریلانکا پژوهشی را آغاز کرده است، سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23 شهریور 1401 از دانشکده طب ایرانی بازدید کرد.

در نشست مشترکی که با حضور دکتر رودابه بهرام سلطانی، معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی برگزار شد، دوطرف پیرامون سابقه تاریخی ارتباطات علمی و فرهنگی ایران و سریلانکا و چشم انداز برقراری همکاری های مشترک گفتگو کردند.
دکتر کریم با بیان این مطلب که ایران و سریلانکا در گذشته تاریخی، ارتباطات مستحکمی به ویژه در حوزه پزشکی داشتند، گفت: حکمای ایرانی در گذشته های دور در سریلانکا حضور چشمگیری داشتند و طب ایرانی را در کشور ما رواج دادند و بسیاری از داروهای گیاهی را به ما معرفی کردند.
وی در ادامه افزود: من به پژوهش درمورد پز‌شکان و حکمای ایرانی و تأثیر تمدن ایران در تاریخ پزشکی سریلانکا بسیار علاقه دارم. حضورم در ایران و مشاهده منابع مکتوب هم علاقه من برای به ثمر رساندن این مطالعه را مضاعف کرد.
دکتر کریم در ادامه، مکتب طب ایرانی را به عنوان یکی از کهن‌ترین و تأثیرگذارترین مکاتب طبی، دانست و خواستار برقراری ارتباطات علمی بیشتر با دانشکده طب ایرانی در قالب وبینارهای مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و تحقیقات مشترک در حیطه تاریخ پزشکی و طب ایرانی شد.
پس از این نشست، دکتر کریم به همراهی دکتر بهرام سلطانی از بخش های مختلف سلامتکده احمدیه شامل؛ آزمایشگاه، کتابخانه و داروخانه سلامتکده بازدید کرد.
دکتر بهرام سلطانی در حین این بازدید، به معرفی بخش های مختلف دانشکده پرداخت و پیرامون تاریخ پزشکی ایران توضیحاتی ارائه کرد.
در پایان این دیدار، دکتر کریم پیشرفت ایران را در گسترش طب ایرانی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، و درمانی چشمگیر دانست.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *