محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

چاپ مقاله «هدف قراردادن دیس لیپیدمی توسط داروهای گیاهی» در مجله Journal of Ethnopharmacology

پژوهشگران دانشکده طب ایرانی در همکاری با مرکز تحقیقات غدد دانشگاه، در مطالعه ای داروهای گیاهی مورداستفاده در اختلالات چربی خون را مورد بررسی قرار دادند.

چاپ مقاله «هدف قراردادن دیس لیپیدمی توسط داروهای گیاهی» در مجله Journal of Ethnopharmacology

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، مقاله «هدف قراردادن دیس لیپیدمی توسط داروهای گیاهی» در مجله Journal of Ethnopharmacology با ضریب اثر 4.4 به چاپ رسید.

پژوهشگران دانشکده طب ایرانی در همکاری با مرکز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در یک مطالعه مرور سیستماتیک، داروهای گیاهی مورد استفاده در اختلالات چربی خون (دیس لیپیدمی) را مورد بررسی قرار دادند.

شیوع روزافزون دیس لیپیدمی در سراسر جهان به یک نگرانی بهداشت جهانی تبدیل شده است. داروهای مختلفی برای درمان این بیماری مورداستفاده قرار می گیرد اما به دلیل عوارض جانبی و تناقض در اثربخشی، تمایل بیماران به استفاده از داروهای گیاهی بیشتر شده است. داروهای گیاهی مختلفی برای درمان دیس لیپیدمی در طب سنتی و فولکلور مورداستفاده بوده که بر روی آنها مطالعات کارآزمایی بالینی و مرور نظام مند انجام شده است.

مطالعه یادشده که به مرور سیستماتیک بر روی مطالعات متاآنالیز پرداخته، نشان داده است که بیشترین مطالعات متاآنالیز بر روی روغن های گیاهی، فیتواسترول ها، چای، پروتئین سویا، دانه ها و کورکومین انجام شده است.      

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *