محتوای خبری دانشکده طب ایرانی

برقراری همکاری های مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هنان چین

دکتر امیرهومن کاظمی در نشستی با رییس دانشگاه هنان، زمینه های همکاری مشترک را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، دکتر امیرهومن کاظمی رابط دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی  کشور چین به دعوت رییس دانشگاه هنان چین برای برگزاری چندین نشست مشترک، طی چند روز گذشته در این دانشگاه حضور پیدا کرد و جلساتی با رییس دانشگاه، معاون بین الملل، رییس دانشکده بین الملل و اعضای هیأت علمی دانشگاه هنان داشت.
این جلسات با توجه به درخواست و ابراز تمایل دانشگاه هنان به برقراری همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه های مختلف ازجمله پزشکی نوین، آموزش های بالینی در پزشکی، طب تلفيقي، طب سنتی و ... برگزار شد.
رییس دانشگاه هنان در نشستی با دکتر امیرهومن کاظمی، ضمن ابراز تمایل به برقراری همکاری های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران، چنین بیان کرد: ما  باور داریم که دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های آسیا است و هم در زمینه طب رایج و هم طب سنتی توانمندی های بسیار خوبی دارد.  
وی افزود: دانشگاه هنان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های چین در یکی از قدیمی ترین شهرهای چین یعنی شهر ژنجو که مظهر فرهنگ و تمدن کشور چین است و در حاشیه رود زرد قرار گرفته است. ما بسیار علاقه مند هستیم که این روابط تاریخی دوباره احیا شود و دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هنان همکاری های متقابلی داشته باشند.
در ادامه جلسه دکتر کاظمی عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و استاد دانشگاه پکن که هم اکنون برای تدریس در چين به سر می برد، به معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاریخچه، سوابق، فعالیت ها و رویکردهای دانشگاه پرداخت و درخصوص توانمندی های  بالینی، بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، فعالیتهای بین الملل و دانشجویان خارجی دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
مشاور بین الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در ادامه به معرفی طب ایرانی، جایگاه آن در سیستم سلامت ایران، معرفی دانشکده طب ایرانی، کلیات و اصول طب ایرانی و تشابه و تفاوت آن با طب چینی پرداخت و تصریح کرد: روابط فرهنگی و تاریخی ایران و چین با قدمتي بيش از جاده ابریشم سابقه طولانی دارد بنابراین باید از فرصت هاي تبادلات علمي برای احیاء این روابط بهره ببریم.
این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ما در حال حاضر تعداد زیادی دانشجوی خارجی از كشورهاي مختلف در دانشگاه علوم پزشكي تهران داریم و بسیار خوشحال خواهیم شد که پذیرای دانشجویان چینی هم باشیم. با توجه به اینکه آموزش پزشکی در ایران جایگاه خوبی دارد و قابل رقابت با پیشرفته ترین کشورهای دنیاست. به ویژه در زمینه آموزش های بالینی پذیرای پزشکان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای دوره های کوتاه مدت، بلند مدت و مشاهدات بالینی خواهیم بود.  
دکتر کاظمی همچنین افزود: باتوجه به اینکه طب سنتی ایران و چین زمینه های مشترک زیادی دارند، این امکان وجود دارد که همکاری های مشترک در زمینه کارهای تحقیقاتی و آموزشی در این حوزه انجام شود و در زمینه تبادل دانشجو و فرصتهای مطالعاتی در زمینه طب سنتی تعاملات گسترده داشته باشیم.
درنهايت مقرر شد برای اولین قدم دانشجویان یا  اعضای هیأت علمی دانشگاه هنان پس از انجام مكاتبات لازم با معاونت بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران برای دوره های کوتاه مدت بالینی پزشکی رایج و طب سنتي به ایران سفر کنند و از نزدیک با وضعیت پزشکی ایران آشنا شوند تا در آینده زمینه تبادلات بیشتر در سطح استاد و دانشجو فراهم شود.
گفتنی است در حاشیه این نشست، دکتر کاظمی از سوی دانشگاه هنان برای برگزاری کارگاه آموزشی کوتاه مدت با موضوع طب سوزنی در بیماری های مغز و اعصاب دعوت شد، وي همچنين دراين كارگاه آموزشي به معرفي طب ايراني و تفاوتها و تشابهاتش با طب چيني پرداخت.

خبر: خاطره فهیمی

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *