اولین نشست تخصصی فرهنگ تغذیه سالم در روزه داری

جمعی از متخصصان تغذیه در جلسه ای در خصوص اهمیت تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان نظرات خود را حول این محور برای ارتقا سلامت جامعه مطرح کردند.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، این جلسه  روز چهارشنبه 12 خرداد 1395 در دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی  با حضور دکتر فریدون سیاسی رییس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، دکتر محمد جواد حسین زاده معاون آموزشی، دکتر فریبا کوهدانی معاون پژوهشی، دکتر کورش جعفریان معاون اداری و مالی و جمعی از اساتید دانشکده، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و 3 نفر از دانشجویان PHD برگزار شد.
تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان و باید ها و نبایدها تغذیه ای از محورهای این نشست بود.
در ابتدای جلسه دکتر سیاسی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان از کلیه اساتید علم تغذیه خواست تا در این زمینه تلاش کنند تا با بالا بردن سطح آگاهی تغذیه ای افراد جامعه و پاسخ دادن به سوالات مردم، افراد را در انجام فریضه الهی روزه یاری کنند.
اکثر متخصصین تغذیه بر مصرف سه وعده غذایی اصلی تأکید دارند، و در مورد لزوم مصرف وعده افطار و سحری توافق نظر دارند.
کلیه متخصصین تغذیه معتقد بودند که وعده غذایی سحری نباید حذف شود و همانند نهار باشد، همچنین افطاری سبک و همانند صبحانه باشد و شام به فاصله 30دقیقه تا 1:30( بستگی به شرایط فصلی) بعد از افطار، صرف شود و در فاصله زمانی افطار تا سحر افراد 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف کنند.
ماه مبارک رمضان به عنوان فرصت مناسبی جهت امساک غذایی تلقی می گردد و متخصصین تغذیه نیز بر اجتناب از پرخوری در این ایام تأکید دارند؛به طور کلی در خصوص توصیه به مصرف یک رژیم غذایی متعادل، متنوع و کافی در ماه مبارک رمضان اتفاق نظر وجود دارد. امّا به دلیل شرایط خاص حاکم بر روزه داری و محدودیت زمانی برای دریافت غذا، به نظر می رسد انتخاب هوشمندانه اجزای غذایی هر وعده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در پایان همگی توصیه بر مصرف لبنیات کم چرب و کم نمک و همچنین تاکید بر مصرف سبزیجات در ماه مبارک رمضان به ویژه در فصل تابستان داشتند./ق

عکس و خبر: سحر زاهدی

 

تهیه کننده: