برگزاری جلسه اطلاع رسانی و اعلام مصوبات اخیر شورای پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی

جلسه اطلاع رسانی و اعلام مصوبات اخیر شورای پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، جلسه اطلاع رسانی و اعلام مصوبات اخیر شورای پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی روز دوشنبه 7بهمن 98 با حضور دکتر محمدجواد حسین زاده رییس دانشکده، معاونان، مدیران گروههای آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی در سالن اجتماعات برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر لیلا آزادبخت، معاون پژوهشی درخصوص مصوبه شورای پژوهشی دانشکده مبنی بر افزایش بودجه طرح های پژوهشی دارای دانشجو (حاصل از پایان نامه های کاشناسی  ارشد و دکترا) صحبت کرد.
 سپس معاون پژوهشی دانشکده ضمن ارایه گزارشی از مدت زمان داوری طرح ها در طی یک سال اخیر به تصمیمات اخذ شده درشورای پژوهشی در خصوص داوری طرح ها اشاره و تاکید کرد: این قوانین با هدف کاهش مدت زمان داوری طرح ها به تصویب رسیده است. از آنجاییکه بخشی از زمان صرف شده برای داوری طرح مربوط به مدت زمانیست که طرح در دست داور است و بخشی از زمان صرف شده مربوط به مدت زمانی است که  مجری برای پاسخ به داور نیاز دارد، لذا نیاز به توجه و راهکار های لازم هم برای داوران و هم برای مجریان ضروری است و قوانین تصویب شده اخیر در شورای پژوهشی دانشکده در این خصوص به اطلاع  اعضای هیئت علمی رسید.
با توجه به اینکه در کنار تصویب طرح های پژوهشی حاصل از پایان نامه های کارشناسی  ارشد و دکترا داشتن طرح های آزاد به برون ده پژوهشی دانشکده کمک می کند معاون پژوهشی دانشکده به امکان ارسال و  ارائه طرح های بدون دانشجو(آزاد) برای سال جاری تا پایان 15 بهمن ماه خبر داد. همچنین اطلاع رسانی شد که امکان ارسال طرح های آزاد تا سقف بودجه تعیین شده در طول سال برای اعضای هیئت علمی فراهم شده است.
پس از آن در خصوص لزوم توجه به مسایل اخلاقی پژوهش بحث شد و اعضای هیئت علمی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. دکتر حسین زاده با تاکید بر توجه به فرهنگ پژوهش دردانشکده  به لزوم برگزاری جلساتی با هدف گسترش فرهنگ پژوهش برای دانشجویان اشاره کرد.
در پایان در زمینه توجه به مسایلی که به کیفیت پژوهش های دانشکده کمک می کند و رسالت اصلی و اساسی پژوهشهای دانشکده اشاره شد و به اهمیت صرف زمان کافی و دقت لازم توسط اساتید در زمان ارایه پروپوزال در گروههای آموزشی به عنوان اولین مرحله ارزیابی پروپوزال تاکید شد.
ضمنا به منظور تشویق و توجه اساتید به طرح های ارتباط با صنعت مطرح شد چنانچه پروپزال طرحی قابلیت تبدیل به طرح ارتباط با صنعت را دارد در همان زمان طرح در گروه آموزشی نسبت به این مساله توجه شود.

خبر و عکس: سحر زاهدی
 





کلمات کلیدی
تهیه کننده: