برگزاری مراسم روز پژوهش در دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه

مراسم روز پژوهش با حضور دکتر محمدعلی صحراییان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌صورت مجازی از طریق اسکای روم در دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی؛ در مراسم روز سه‌شنبه 25 آذرماه 99 دکتر محمدجواد حسین زاده رئیس دانشکده با بیان خیرمقدم از حمایت‌های دکتر صحراییان در تسهیل روندهای پژوهشی دانشکده قدردانی و برخی از مشکلات، محدودیت‌های اخیر و همچنین موانع تحقیقات ناشی از شرایط پیش‌آمده پاندمی کووید 19 و لزوم شناسایی آن‌ها و تدوین سیاست‌های مناسب در این زمینه را بیان کرد.
در ادامه دکتر حسین زاده با اشاره به افق آینده دانشکده در راستای پیشرفت جهان و نتایج پژوهش‌های محققان جهان گفت: ما باید بتوانیم مشکلات و نیازهای جامعه را شناسایی کرده و تا حد امکان آن‌ها را پوشش دهیم و سعی کنیم با حرکت به سمت قله‌های علم و دانش، نیازهای جامعه و تحقیقات کاربردی را نیز محقق سازیم.
دکتر لیلا آزادبخت، معاون پژوهشی دانشکده گزارشی از شاخص‌های علم‌سنجی، رشد صعودی تعداد مقالات چاپ‌شده در طی 4 سال اخیر و افزایش 2.5 برابری تعداد مقالات دانشکده در این 4 سال اشاره و بر اساس مستندات سامانه علم‌سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد، عدد H-index دانشکده 3 برابر شده و به عدد 56 رسیده است.
وی اظهار داشت: سهم بزرگی از مقالات دانشکده در مجلات Q1 و Q2 به چاپ رسیده که نشان‌دهنده کیفیت مطلوب غالب مقالات چاپ‌شده دانشکده است.
 
وی به مقایسه شاخص‌های علم‌سنجی دانشکده‌های علوم تغذیه در ایران پرداخت افزود: این دانشکده بالاترین نسبت مقاله به تعداد عضو هیئت‌علمی را در بین دانشکده‌های علوم تغذیه کشور داراست. 
دکتر آزادبخت، موفقیت‌های کسب‌شده پژوهشی دانشکده در یک سال اخیر را در جشنواره‌های مختلف پژوهشی در سطح دانشگاهی و در سطح ملی حائز اهمیت دانست.
 
معاون پژوهشی دانشکده در حوزه ارتباط با صنعت تهیه فهرست خدمات قابل‌ارائه دانشکده به صنعت و جامعه، برگزاری جلسات آموزشی برای آشنایی و ترغیب پژوهشگران، تهیه رزومه دانشکده و فهرست توانمندی‌های اعضای هیئت‌علمی به‌منظور تسهیل گرفتن گرنت از صنعت را ازجمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد و نشست با دانشجویان به‌منظور آشنایی با مشکلات پژوهشی آن‌ها و آموزش فردی درزمینهٔ جستجوی مجلات معتبر و کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به‌منظور آشنایی با شاخص‌های علم‌سنجی را ازجمله فعالیت‌های معاونت پژوهشی در راستای تقویت روحیه پژوهش برای دانشجویان برشمرد.
 
دکتر آزاد بخت به برگزاری سخنرانی‌های ماهانه معاونت پژوهشی در حیطه‌های مختلف و با حضور استادانی از دانشگاههای هاروارد و جان هاپکینز با کمک اساتید داخل کشور اشاره کرد.
 
دکتر صحراییان با بیان رضایتمندی از فعالیت‌های انجام‌شده به رشد مطلوب شاخص‌های پژوهشی در دانشکده و اهمیت تحقیقات در دوران کنونی کرونا پرداخت و به تسهیل روند داوری و گرفتن کد اخلاق طرح‌ها اشاره کرد و با توجه به شرایط کنونی، لزوم تحقیق در این خصوص را با اهمیت دانست.
وی به تصویب 500 طرح در دانشگاه در حوزه مطالعات کرونا اشاره و گفت: تمام تلاش‌ها در تسهیل روند تصویب طرح‌ها صورت گرفته است.
دکتر صحرائیان استفاده از این شرایط (پاندمی کووید -19) برای برقراری و کسب ارتباطات علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های مطرح جهان را از نقاط قوت برشمرد و به نقش مهم تغذیه در مطالعات کوهورت دانشگاه، پیشگیری از بیماری‌ها و به اهمیت تحقیقات در این حوزه اشاره کرد.
در پایان پرسش و پاسخ و بیان نظرات مطرح شد.

 

زهرا عبداللهی
تهیه کننده:

زهرا عبداللهی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *