جشنواره سلامت زنان با نمونه شدن غرفه دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی خاتمه یافت

دکتر شب‌بیدار عضو هیئت‌علمی دانشکده بر لزوم توجه به سلامت زنان و مادران به دلیل تاثیرگذاری آن در سلامت جامعه و نسل‌های آینده تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، دکتر فریدون سیاسی رئیس دانشکده  با تأکید بر این‌که باوجود گذشت بيش از سه دهه از برقراری برنامه جامع مراقبت‌های اولیه بهداشتی، سرمایه‌گذاری‌های وسيع در یارانه‌های مواد خوراکی و دسترسی فيزيکی همگانی به مواد غذايي، هنوز بيش از چهل ميليون ايرانی درمعرض مشکلات سلامتی مرتبط با رژيم غذايی قرار دارند، بخشی از ریشه‌ مشکلات را در اين شعار سال 2015 روز جهانی غذا با عنوان «حمايت اجتماعی از کشاورزی، شکستن چرخه فقر در مناطق روستايي» دانست. چرا که دسترسی اقتصادی به مواد غذايی يا همان شکستن چرخه فقر و حمايت اجتماعی در چهارچوب امنيت تغذيه است.
وی سپس به معرفی «دانشکده علوم تغذيه و رژیم‌شناسی» دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت که باهدف ظرفیت‌سازی و تربيت نيروی انسانی حرفه‌ای و متخصص دانا، کارآمد در سطوح کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (Ph.D.) برای ارتقای سلامت جامعه و گسترش دانش و توليد علم، و پاسداری از فرهنگ اصيل تغذیه‌ای کشور و میراث‌های معنوی آن و ايجاد شرايط مناسب برای بهبود و شناساندن آن به نسل جوان، و فراهم نمودن زمينه همکاری‌های علمي با افراد و مراکز علمی داخلی و بین‌المللی ایجادشده است.
وی با تأکید بر این‌که از يکسو بررسی‌های مرتبط با معضلات تغذیه‌ای در سرلوحه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده اين دانشکده قرار دارند تا با طراحی کمپین‌های کشوری آموزش تغذيه سالم هرچه بيشتر و پوياتر با شعار «پيشگيری بهتر از درمان» در راستای ارتقاء سلامت جامعه و ریشه‌کنی سؤتغذيه گام بردارد و از سوی ديگر، با راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی تغذيه وظيفه خطير خود در ارتباط با بهبود ارائه خدمات رژیم‌درمانی به بيماران را فراهم سازد. وی در پايان، با تأکید بر ارجعيت پيشگيری بر درمان، اشاره کرد که با جلب حمايت سیاست‌های کلان از يک برنامه جامع، به‌راحتی می‌توان بسياری از مشکلات تغذیه‌ای کشور را برطرف ساخت که هزينه اثربخشی بسيار بالايی خواهد داشت.
و آخرین سخنران این مراسم  دکتر سعید حسینی عضو هیات علمی دانشکده بودند که خواستار یکی شدن زبان‌های مشاوره و درمانی تمامی متخصصان شدند به‌نوعی که به رفع مشکلات تغذیه‌ای و غذایی جامعه ایرانی بخورد.
وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی ریشه‌ای خواستار ترمیم مسائل مربوط به حوزه غذا  شدند.
در پایان با معرفی غرفه دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی به‌عنوان غرفه نمونه مراسم جشنواره سلامت زنان که هم‌زمان با این مراسم در سالن هم‌جوار برگزار شد و از میان بازدیدکنندگان قرعه‌کشی بعمل آمد و جوایزی به آن ها اهدا گردید. در غرفه فعال دانشکده که با همکاری دکتر شب‌بیدار و دکتر محمد زاده مسئولین اجرایی و اعضای هیئت‌علمی دکتر محمودی ، دکتر میرزائی، دکتر آزاد بخت و کارشناسان که مراجعه‌کنندگان زیادی به غرفه داشتند با توجه به جنسیت و وزن و قد آن‌ها و با استفاده از دستگاه سنجش ترکیبات بدن مشاوره تغذیه‌ای ارائه دادند. در این میان نمونه میان وعده سالم که شامل نان و پنیر و سالاد میوه بود برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

کلمات کلیدی
تهیه کننده: