سخنرانی ماهانه معاونت پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی با عنوان 'اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی' برگزار شد

سخنرانی ماهانه معاونت پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی با عنوان 'اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی' با سخنرانی دکتر احسان شمسی برگزار شد.

گالری عکس 
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، سخنرانی ماهانه معاونت پژوهشی این دانشکده با عنوان 'اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی' روز یکشنبه 7 مهرماه 98 با سخنرانی دکتر احسان شمسی دبیر مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی و دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در سالن شورا طبقه ششم برگزار شد.
در این برنامه دکتر حامد پورآرام معاون آموزشی، دکتر سعید حسینی عضو هیئت‌علمی گروه تغذیه بالینی، دکتر فریبا کوهدانی عضو هیئت علمی گروه تغذیه سلولی ملکولی، دکتر احمد اسمعیل زاده عضو هیئت‌علمی گروه تغذیه جامعه، دکتر لیلا آزاد بخت معاون پژوهشی، کارشناسان و تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری حضور داشتند.
در این جلسه در خصوص نکات مهم اخلاقی که در مطالعات کار آزمایی بالینی و یا سایر تحقیقات باید در نظر گرفته شود بحث و تبادل‌نظر شد.
مستند کردن و ثبت کار آزمایی های بالینی در سایت مربوط  به کار آزمایی های بالینی به‌طور دقیق، توجه در نحوه اجرای این نوع تحقیقات، حفظ محرمانگی درزمینهٔ اطلاعات بیماران، ثبت و ضبط اطلاعات و پرونده‌ها ازجمله نکات مهمی هست که در خصوص مطالعات کار آزمایی های بالینی به آن از موارد دیگری بود که به آن اشاره شد.
دکتر احسان شمسی بر توجه به نکات اخلاقی در همان مرحله نوشتن پروپوزال تأکید کرد و همچنین لزوم رعایت نکات فوق در مرحله اجرای مطالعات را یادآور شد.
در ادامه جلسه به اهمیت توجه تمام نویسندگان یک مقاله به محتویات آن و اطلاع کامل از متن پروپوزال، نحوه اجرای تحقیق و آنالیز داده‌ها پرداخته شد.
در پایان هم حول محور مباحث اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی پرسش و پاسخ انجام شد.
خبرو عکس: سحر زاهدی

 

کلمات کلیدی
تهیه کننده: