محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت شعبه دانشکده پیراپزشکی با حضور دکتر صحرائیان و دکتر سهراب پور

دکتر صحراییان دانشکده پیراپزشکی را دارای پتانسیل مناسب در زمینه خلق ثروت دانست.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، مرکز رشد فناوری سلامت شعبه دانشکده پیراپزشکی با حضور دکتر صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری و دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، دکتر چنگیزی رییس دانشکده پیراپزشکی، دکتر مرعشی مدیر آمار و فناوری اطلاعات و دکتر منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر عبدالهی اصل مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، دکتر رضایی زاده رییس دانشکده طب ایرانی، دکتر احمدیان رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر آی معاون آموزشی و دکتر صدرالدینی معاون پژوهشی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر مظلومی عضو شورای مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، اعضای هیات رئیسه ،اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی و اعضای شورای مرکزی مرکز رشد چهارشنبه 2 آبان 97 افتتاح شد.
در ابتدای مراسم دکتر چنگیزی رییس دانشکده ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به معرفی و ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های مرکز رشد پرداخت و در خصوص اقدامات انجام‌شده، اعضای مرکز، اهداف و وظایف مرکز رشد و فرآیند تکمیل و راه‌اندازی آن مطالبی را بیان کرد.
رییس دانشکده پیراپزشکی در خصوص فعالیت‌های دانشکده گفت: اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ راه‌اندازی مرکز به‌صورت فشرده صورت گرفته و شش ماه سریع‌تر از برنامه پیش‌بینی‌شده موفق به بهره‌برداری از مرکز شدیم. این دانشکده باوجود مشکلات فضای فیزیکی و مسائل بودجه‌ای سال 97 و با حرکت برنامه مدار توانست این مرکز را راه‌اندازی کند. ما در نظر داریم با همگرا کردن آموزش و پژوهش ازاین‌پس پایان‌نامه‌های دانشجویی را مبتنی بر نیاز جامعه و با عبور از اتاق فکر مرکز رشد تصویب کنیم.
دکتر صحرائیان ضمن تشکر از میزبانی دانشکده پیراپزشکی گفت: امروز برای من روز بسیار خوشحال‌کننده‌ای است، زیرا که شعار خلق ثروت و هدفمند کردن دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم به مرحله عمل رسیده است. این شعار از هیات رئیسه دانشگاه آغازشده و به محیط رسید. امروز شاهد افتتاح مرکز رشد در دانشکده پیراپزشکی هستیم که دارای پتانسیل بسیاری در این زمینه است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از ریاست دانشکده پیراپزشکی تقدیر ویژه کرد و اظهار داشت: در دانشگاه افراد صاحب‌نظر بسیار هستند ولی پروراندن و به بار نشاندن ایده‌ها نیازمند کمک دانشگاه و دانشکده‌ها است. برای تحقق این امر نیازمند انکوباتور هستیم تا پروژه‌ها به محصول رسیده و در خدمت مردم قرار گیرند.
وی افزود: نگاه باید ملی بوده و حاصل خرد جمعی از اندیشمندان ایران به خلق ثروت منتهی شود، این خلق ثروت که برای کشور سودآور می‌شود، حتی اگر دانشگاه از آن منتفع نشده باشد، مایه افتخار دانشگاه خواهد بود.
دکتر صحرائیان بر ضرورت عبور از کریدور در مرکز رشد برای خلق ثروت و ایجاد دانشگاه نسل سوم تأکید کرد.
دکتر سهراب پور: پویایی و بی حاشیه بودن از ویژگی های دانشکده پیراپزشکی است
دکتر سهراب پور در خصوص دانشکده پیراپزشکی گفت: این دانشکده از دانشکده‌های پویا، زنده و بی حاشیه دانشگاه است. در طول یک سال گذشته که من در هیات رئیسه دانشگاه حضور داشتم، شاهد تلاش‌ها و استفاده حداکثری از حداقل امکانات موجود با رعایت استاندارها در این دانشکده به‌جای ابزار گله‌مندی به علت وجود تنگناها و محدودیت‌های بسیار فضای فیزیکی بودم.
معاون آموزشی دانشگاه در خصوص دانشجویان این دانشکده گفت: این دانشکده در بعد دانشجویی نیز در فعالیت‌های توسعه آموزش گام مؤثری برداشته است. تعداد دانشجویان زیاد این دانشکده علاوه ب این‌که چالش محسوب می‌شود، می‌تواند به‌عنوان نقطه قوت و فرصت مناسبی در راستای استفاده از این پتانسیل برای فعالیت‌های مختلف با خروجی کاربردی در نظر گرفته شود. تصویب پایان‌نامه‌ها بر اساس نیاز و عبور آن‌ها از مسیر اتاق فکر اتفاق بسیار مبارکی است. دانشجویان سرمایه مهمی هستند که باید از آن‌ها به‌صورت بهینه برای حل مسائل استفاده کنیم.
وی افزود: امید است در دانشکده پیراپزشکی با سوابق خوب چنین نهالی به‌خوبی رشد پیدا کند و سرمایه اساتید و دانشجویان برای حرکت به سمت حل مشکلات، خلق ثروت و تولید محصول قرار گیرد.
دکتر منظم نیز از افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت در دانشکده پیراپزشکی ابراز خوشنودی کرد.
دکتر عبدالهی اصل نیز ضمن تبریک به دانشکده پیراپزشکی برای همکاران این دانشکده آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه حاضرین به بازدید از فضای فیزیکی مرکز رشد فناوری سلامت پرداختند. همچنین دکتر قاضی سعیدی به بیان توضیحاتی پیرامون فرم‌های طراحی‌شده در مرکز رشد برای فعالیت‌های پژوهشی پرداخت.
در پایان دکتر عبدالهی اصل و دکتر چنگیزی تفاهم‌نامه مابین مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه و مرکز رشد فناوری سلامت شعبه پیراپزشکی را امضا کردند.
عکس و خبر: الهام حق شناس


الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *