محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

بازدید نمایندگان کمیته علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت از دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نمایندگان کمیته علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت از دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.

نمایندگان کمیته علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت از دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی این بازدید با حضور نمایندگان کمیته علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، اعضای هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی، دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد.

 دکتر علیزاده ضمن خیر مقدم به اعضای کمیته با تاکید بر جایگاه گروه علوم آزمایشگاهی در دانشکده پیراپزشکی، افزود: نگاه ما به گروه علوم ازمایشگاهی به عنوان یکی از گروه‌های بزرگ دانشکده حضور فعال در محیط بیمارستانی و کمک به ایفای نقش دانشگاه اجتماعی است. در راستای تحقق این هدف طبق تفاهمی که با بیمارستان کودکان حکیم داشته‌ایم، مسئولیت راه اندازی و پیشبرد امور آزمایشگاه این بیمارستان بر عهده دانشکده پیراپزشکی است و دانشجویان رشته در سال های پایانی تحصیل به طور اختصاصی در آنجا حضور خواهند یافت.

دکتر منیره رحیم خانی مدیر گروه آموزشی علوم آزمایشگاهی ضمن خیر مقدم و معرفی اعضای این گروه در دانشکده پیراپزشکی گزارش جامعی از اقدامات،  عملکرد و دستاوردهای گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده ارائه داد.

 تاریخچه این رشته در دانشکده پیراپزشکی، تدریس تمامی دروس تخصصی رشته توسط اساتید گروه، برگزاری سمینارهای علمی گروهی ویژهدانشجویان، برگزاری امتحانات عملی دانشجویان عمدتا به صورت آسکی، آمار دانشجویان فارغ التحصیل و در حال تحصیل دوره های روزانه و بین الملل، برگزاری مدارس فصلی جهت آشنایی دانشجویان با تکنیک های  تشخیص مولکولی بالینی، برگزاری کارگاه های علمی، معرفی تمامی آزمایشگاه‌ها، کتابخانه، مرکز میکروفتوگرافی و مرکز آزمون الکترونیک دانشکده پیراپزشکی و تدوین فرم های ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی گروه از موارد مطرح شده توسط دکتر رحیم خانی بود .

 دکتر ناهید عین‌اللهی؛ معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی گزارشی در خصوص همکاری‌ های گروه علوم آزمایشگاهی این دانشکده در تدریس واحدهای درسی مرتبط با سایر دانشکده ها ازجمله دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی و دانشکده پرستاری مامایی ارائه داد و از پویایی و تلاش‌های اعضای هیات علمی این گروه قدردانی کرد و همچنین به پیشرفت ها و دستاورد های این گروه در تربیت دانشجویان بین الملل نیز اشاره کرد.

 دکتر بهزاد پوپک افزود: گروه علوم آزمایشگاهی دانشگاه پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار برای بورد این گروه در وزارت بهداشت نیز حائز اهمیت است چرا که دانشجویان این رشته عمدتا بسیار فعال و علاقه‌مند به پژوهش هستند و مقاطع تحصیلات تکمیلی را نیز طی می‌کند لذا توجه ویژه به این گروه مطرح است.

 دکتر امیرحسین زرنانی بر برگزاری کارگاه های تخصصی علوم آزمایشگاهی، کارگاههای روش تحقیق و حتی زبان انگلیسی جهت تربیت دانشجویان علاقه مند به امر پژوهش، تاکید کرد وی همچنین ضمن اشاره به تعدادی از بیمارستان‌های آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایجاد ارتباط بیشتر بین بیمارستان ها و دانشجویان جهت آموزش مهارت‌های تخصصی آزمایشگاهی و تشخیصی، نکاتی را خاطرنشان کرد.

 در ادامه اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند و مسائل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 اعضای هیئت کمیته همچنین پس از بررسی مستندات گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی از محل استقرار این گروه در دانشکده، کتابخانه ، مرکز آزمون الکترونیک و کلاسهای آموزشی دانشکده، بازدید کردند و دقایقی را با نمایندگان دانشجویان این رشته به گفتگو پرداختند.

زهرا شهماری
تهیه کننده:

زهرا شهماری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *