محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری جشن اعیاد شعبانیه و تقدیر از جانبازان دانشکده پیراپزشکی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده در مراسم جشن اعیاد شعبانیه دانشکده پیراپزشکی، تابع امام زمان (عج) بودن را لازمه دستیابی به‌سلامت معنوی و روحی دانست.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جشن اعیاد شعبانیه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، اعضای هیات رییسه، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشکده برگزار شد.
در ابتدای برنامه دکتر شعبان علیزاده معاون دانشجویی و فرهنگی ضمن تبریک و شادباش این ایام پربرکت و خوشامدگویی به مدعوین گفت: انشاا... در ماه شعبان که به نام ماه پیامبر (ص) مزین است بتوانیم توشه‌ای را برای ورود به ماه مبارک رمضان داشته باشیم. دانشکده پیراپزشکی بر اساس دغدغه فرهنگی که دارد همواره پیگیر برگزاری مراسم مذهبی بوده و خداراشکر امسال هم این امر میسر شد.
وی در خصوص اعیاد ماه شعبان اظهار داشت: بزرگداشت روز جانباز همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است. این دانشکده هم همواره از این امر استقبال کرده و در برنامه امروز هم تقدیر از این عزیزان انجام خواهد شد. نیمه شعبان و میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) برای شیعیان بسیار عزیز و ویژه است و امیدوارم بتوانیم با خودسازی و آمادگی که در خود و جامعه ایجاد می‌کنیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در خصوص نقش اعتقاد و ارتباط با امام زمان (عج) در سلامت فرد و جامعه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: سلامت معنوی بحثی است که در چند دهه اخیر مطرح‌شده و موردتوجه جامعه علمی قرارگرفته است. فرصت‌های بی‌نظیری برای تحقق، حفظ و ارتقای سطح معنوی فرد و جامعه وجود دارد؛ که یکی از عالی‌ترین این فرصت‌ها، اعتقاد و باورمندی به وجود و ارتباط با ولی‌عصر (عج) است.
وی افزود: سلامت معنوی از نگاه اومانیستی فرآیندی است که با بهره‌گیری از آن درنهایت می‌توان با بیماری‌های جسمی مقابله کرد ولی در پزشکی معناگرا از سلامت معنوی، علاوه بر بهره‌گیری از سلامت جسمانی، می‌توان در درمان روحی و روانی بیماران و جامع از آن بهره برد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در خصوص تعریف انسان سالم معنوی گفت: انسان سالم معنوی فردی است که در کنار اعتقاد و باور به عالم غیب، با آن ارتباط نیز دارد؛ نقطه تمایز سلامتی معنوی بین مکتب اسلامی با مکاتب اومانیستی و غیردینی در درجه اول مبحث وحی، نگاه وحیانی و ارتباط با عالم غیب و سپس تعریف انسان و جایگاه واقعی او در عالم هستی است.
وی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم اعتقاد و ارتباط با امام را در زندگی و جامعه ترویج کنیم؛ می‌توانیم گام‌های بزرگی در بحث سلامت معنوی فردی و اجتماعی برداریم. برای دستیابی به‌سلامت معنوی و روحی باید تابع امام زمان (عج) باشیم و آن مسیری را بپیماییم که حضرت از ما خواسته‌اند.
در ادامه دکتر محمدهادی موسوی مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر و عضو هیات علمی این دانشکده ضمن تبریک این اعیاد فرخنده در خصوص جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: بحث دفاع از کشور منحصر به شیعیان نبوده و از همه ادیان در این دفاع مقدس شرکت داشتند. طبق آمار از شهدا و جانبازان دفاع مقدس از بین شهدای اقلیت 88 نفر مسیحی، 18 نفر کلیمی و 9 نفر زرتشتی بودند. در جنگی که همه دنیا مقابل ما بودند و از 247 مزدور که اسیر ایران شدند از کشورهای مختلفی نظیر مصر، سودان، تونس، اردن، دبی، لیبی، موریتانی و نیجریه نیروی نظامی وجود داشت.
وی افزود: در وزارت بهداشت و درمان، در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ، 9622 نفر جانباز و درمجموع 31000 نفر ایثارگر مشغول خدمت هستند.
مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگر به بیان حدیثی از امام رضا (ع) پرداخت و گفت: حضرت رضا (ع) می‌فرمایند: مؤمن سه خصلت را باید داشته باشد، یک خصلت را از خدا، یک خصلت را از نبی و یک خصلت را از ولی و امام بیاموزد.
خصلتی که از خدا بیاموزد، ستار عیوب بودن است. از نبی مدارا کردن با مردم و از ولی صبر را باید بیاموزد. صبر در همه‌چیز، صبر در زمان خوشی و ناخوشی لازم است.
در ادامه محمود اشتیاقی به مولودی‌خوانی پرداخت.
همچنین در این مراسم از اعضای هیات رییسه دانشکده جانبازان دانشکده دکتر محمدهادی موسوی، محمدجعفر کندی، حجت اله سلیمانی، سید رمضان فتوحی، مهدی رنجبر و عباسعلی الماسی تقدیر کردند.
در حاشیه:
کلیپ‌های متعددی با موضوعات میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج)، میلاد امام حسین و روز جانباز پخش شد.
سید رضا هاشمی به قرائت کلام‌الله مجید پرداخت.
مسابقه حضوری برگزارشده و به 5 نفر هدایایی اهدا شد./ق

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *