محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری جلسه مشترک دانشکده پیراپزشکی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی معاونت درمان دانشگاه

جلسه مشترک دانشکده پیراپزشکی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی معاونت درمان دانشگاه شنبه 6 دی 99 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، جلسه مشترک این دانشکده با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی معاونت درمان دانشگاه با حضور دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، دکتر افضل شمسی مدیر گروه فوریت‌های پزشکی، دکتر مهرداد احمدی مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی معاونت درمان و دکتر مجتبی نیازی رئیس اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان با محوریت ارتقاء سطح آموزش کارکنان و دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی و استفاده از حداکثر ظرفیت معاونت درمان دانشگاه در این زمینه، شنبه 6 دی 99 در محل سالن جلسات دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.
دکتر علیزاده ضمن بیان اهمیت این رشته در نظام سلامت، برنامه آموزشی مبتنی بر نیاز و آسیب‌شناسی وضع موجود را حائز اهمیت دانست.
دکتر احمدی نیز با معرفی واحدها و امکانات موجود در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی معاونت درمان، از حضور دانشجویان در محیط بالینی استقبال کرد.
دکتر شمسی با معرفی رشته و دانشجویان و شرح وضعیت موجود در گروه، اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ آموزش نظری و عملی دانشجویان را مطرح کرده و نیاز به یکپارچه‌سازی واحدهای سازمانی مرتبط با رشته درزمینهٔ آموزش‌های مبتنی بر نیاز دانشجویان را مورد تأکید قرارداد.
دکتر نیازی در خصوص ارتباط با مرکز پژوهش مراقبت‌های درمان وزارت بهداشت، بازدید دانشجویان از ستاد هدایت دانشگاه، استفاده از امکانات مراکز آمبولانس خصوصی زیر نظر معاونت درمان، حداکثر استفاده دانشجویان از اورژانس بیمارستانی، هدفمندسازی آموزش‌های این رشته نظیر آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی، امداد و نجات و هلال‌احمر و همکاری با سازمان هلال‌احمر مطالبی را بیان کرد.
همچنین در این جلسه درباره همکاری با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی معاونت درمان، به‌منظور بهره‌برداری آموزشی دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی ضمن تأکید بر آموزش‌های عملی و دوره‌های کارآموزی بحث و تبادل‌نظر و هماهنگی صورت گرفت.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *